El joc Presentació optimitzada amb Netscape (El Navegador)  


                                               
En el joc de reptes matemàtiques en línia celebrat el dia 9 de maig a partir de les 14 hores ha resultat guanyador l'equip del centre
IES Alexandre Satorras, de Mataró
que ha estat el primer a enviar totes les respostes correctes,
a les 15 hores i 1 minut.

Enhorabona!!!

                                               
  • La participació en aquesta prova és oberta amb l'única condició que ha de ser per equips de centre, organitzats de la manera que cada centre consideri més convenient, però amb la recomanació que siguin equips "inter-nivells".

  • S'han fet unes petites variants respecte el joc d'entrenament que s'havia proposat perquè algú ens va dir que «només clicant» es podia arribar ràpidament (segons l'agilitat a navegar endavant i endarrera) a trobar quasi totes les solucions. Avui es passarà correlativament per les diverses qüestions que es plantegen.

  • Explicació del funcionament del joc:
    • El tauler del joc és la figura que teniu més avall : un triangle equilàter, al qual s'ha circumscrit una circumferència, a la qual s'ha circumscrit un quadrat, al qual s'ha circumscrit una circumferència, que té circumscrit un pentàgon regular, que té circumscrita una circumferència, que té circumscrit un hexàgon. La figura té, en total, 18 vèrtexs, que corresponen als 18 problemes que es proposen.
      Ara bé, en algunes qüestions haureu d'imaginar que la construcció geomètrica s'amplia: a l'hexàgon se li circumscriu una circumferència, a aquesta un heptàgon, a aquest se li circumscriu una circumferència, a aquesta un octògon, etc.
    • Cinc d'aquests vèrtexs estan indicats amb unes figures: cangur verd (1), cangur blau (7), cangur groc (12), cangur vermell (16) i l'estel (pregunta final). Si cliqueu a les figures coneixereu els enunciats corresponents. Als altres només hi podreu accedir quan cliqueu la resposta que cregueu correcta a les diverses qüestions.
    • A partir del cangur verd recorrereu correlativament les 6 qüestions dels vèrtexs de l'hexàgon. Aquests problemes es poden resoldre amb recursos del nivell 1 del Cangur. Adoneu-vos que no tindreu cap control «directe» de la correcció de les respostes.
    • Per contestar la qüestió que planteja el cangur blau necessitareu una dada que obtindreu amb la resposta del problema 1. Amb això sí que podreu tenir un control «indirecte» de la correcció d'algunes respostes.
    • A partir d'aquí recorrereu correlativament els 5 vèrtexs del pentàgon, amb les mateixes precisions que s'han donat anteriorment. Aquests problemes es poden resoldre amb recursos dels nivells 1 i 2 del Cangur.
    • Per respondre numèricament la pregunta del cangur groc (que, tanmateix, podeu anar plantejant abans) fa falta conèixer la resposta correcta del cangur blau... i ja podreu recórrer els 4 vèrtexs del quadrat, com sempre. Aquí calen recursos dels nivells 2 i 3 del Cangur.
    • Per trobar la resposta numèrica a la pregunta del cangur vermell (que segurament ja haureu anat pensant abans) necessitareu les respostes a una de les preguntes de l'hexàgon, una altra del pentàgon i la primera del quadrat... i després podreu treballar tot l'equip, conjuntament, les tres darreres qüestions.
    • Per a la darrera pregunta fa falta una dada del problema 17... però com sempre això només serà per "acabar" el problema; si l'equip s'organitza bé ja pot tenir part de la feina avançada.

  • Quan un sembli que teniu totes les qüestions correctes, heu d'enviar un missatge de correu electrònic a cangur@pie.xtec.es amb el número de cada qüestió i la lletra de la resposta. Quelcom semblant a:

    Resposta que dóna a la prova on-line «Problemes a l'esprint» l'equip del centre: .............................

    Cangur verd: 1: ...; 2: ...; 3: ...; 4: ...; 5: ...; 6: ...
    Cangur blau: 7: ...; 8: ...; 9: ...; 10: ...; 11: ....
    Cangur groc: 12: ...; 13: ....; 14:...; 15: ...
    Cangur vermell: 16: ...; 17; ...; 18: ...

    Tingueu present que l'ordinador no emmagatzema les respostes. Aquesta serà una tasca que haureu de fer «a mà» els equips d'alumnes participants.

  • El primer centre que enviï totes les respostes correctes serà convidat, com a guanyador de la prova, a l'acte de repartiment de premis del Cangur-2001, el dia 10 de maig de 2001.

 


Per enviar la resposta completa, podeu clicar aquí.

La comissió Cangur agraeix a la SGTI del Departament d'Ensenyament
la possibilitat de disposar d'aquesta pàgina web i el suport rebut.

Una idea d'Antoni Gomà

Durant el transcurs del joc, i únicament per a situacions excepcionals, no contemplades en les instruccions, podeu telefonar "on-line" a Antoni Gomà, IES Joanot Martorell, 93 371 25 39.