Els elements propis de l'imaginari dalinià

models i plantilles

Els elements propis de l'imaginari dalinià que s'adjunten i la tècnica aconsellada per decorar-los són els següents:

  • Els bigotis de DalíEls bigotis de Dalí, element característic del seu rostre i que anaven canviant de forma segons l'època , o allò que el mateix artista volia expressar.
    • (Reproduir-los sobre cartolina negra, retallar-los i plastificar-los perquè adquireixin brillantor i rigidesa, o bé realitzar-los directament sobre plàstic de color negre ( separadors de llibretes d'anelles)
  • El típic llaç que solia portar Gala que va ser l'esposa, la musa ... i la marxant d'art de S. Dalí. Es conta que el conegut llaç li va regalar en una ocasió la dissenyadora Coco Chanel.
    • (Pintura dels llaços amb retoladors, barres de ceres, temperes o escampant plastilina de color vermell. També es poden fer llaços plegats de paper pinotxo o de paper de seda).
  • Les mosquesLes mosques, molt presents en l'obra daliniana, inspirades en la llegenda de Sant Narcís, i animal talismà que segons l'artista inspirava la seva imaginació i gran creativitat.
    • (Pintura de les ales de les mosques amb diversos colors emprant retoladors, barres de ceres, temperes, plastilina fosa i escampada... o bé realitzant una encolada amb papers de seda , papers de caramels o bombons daurats i platejats).
  • Els rellotges tous, icones que el van fer famós, inspirats segons explica l'artista en un formatge Camenbert tot desfent-se. Constitueixen un símbol del caràcter efímer del temps.
    • (Pintura de les diverses parts dels rellotges amb retoladors, llapis de colors, aquarel·les... procurant emprar una mateixa gamma cromàtica per exemple: contorns de color marró fosc i interior de color marró més clar.... Una altra possibilitat seria decorar-los amb pintures texturades i transparents sobre un plàstic o acetat ).
  • Els pans de crostóEls pans de crostó que decoren la façana de torre Galatea en el Museu Gala-Dalí de Figueres.El motlle original d'aquests pans el va fer amb molta cura Pau Masó un flequer de Salt.
    • (Pintura dels pans amb tons de color marró o ocre utilitzant barres de ceres, o bé intentar reproduir-los de forma volumètrica a partir de moldejar amb pasta de sal : Dues mesures de sal, dues mesures de farina i una d'aigua)
  • Els ous fregits, element alimentari que a Salvador Dalí li portaven a la memòria els records de la seva vida intrauterina.
    • (Pintura dels ous amb barres de ceres o temperes de color blanc i groc o taronja. També se'ls hi pot donar més textura si es decoren amb plastilina o amb pintura transparent .
      Les culleretesUna idea molt interessant seria decorar l'avet amb ous fregits reals dels que es venen a les botiguetes de llaminadures)
  • Les culleretes, estri de tipus culinari o alimentari, que sorgeix de forma insòlita en moltes creacions plàstiques de Dalí.
    • (Pintura de les culleres amb barres de ceres o llapis de color gris, i posteriorment decorar-les amb fixador de ceres i purpurina platejada. També es podrien utilitzar culleretes de plàstic de un o varis colors)
  • Les cireres, una de les fruites preferides de l'artista. De petit ja el van qualificar de geni quan va pintar sobre una fusta corcada, una obra a l'oli que representava unes cireres plenes de cucs i amb una encolada de tiges reals.
    • (Pintura amb barres de ceres, retoladors o temperes de colors opacs i brillants, les cireres es poden farcir amb plastilina per obtenir més sensació de volum. Si fos el temps de les cireres seria original penjar-ne de reals)
  • Els elefants fantàstics amb potes llargues d'insecte o de cigonya... que es poden Les girafes que cremenobservar en moltes de les seves obres
    pictòriques, com a disseny de joies o en forma d'escultura en els jardins de Pùbol.
    • (Pintura de color gris amb retoladors o barres de ceres, o bé decorar-los amb temperes tot imprimint ditades de diferents colors per fer-los més atrevits i suggerents. Plastificar-los perquè agafin més consistència)
  • Les girafes que cremen, altes i esveltes amb la crinera convertida en flames, pintades a vegades en els llocs més insospitats (Tapis antic de Púbol).
    • (Pintura del cos de les girafes amb taques de color groc i marró emprant retoladors, o pintura de dits . Realització de la crinera encesa amb una barreja de ceres de colors càlids, esfumada amb els dits
Si tens cap dubte sobre aquest apartat, posa't en contacte amb cgarrig2@xtec.net