CONSTRUÏM
PARAULES
Algunes paraules permeten aquest joc: trobar altres paraules dintre seu. I no sempre són paraules compostes. Nivells Aquesta activitat l'han realitzat alumnes de 1r del Cicle Mitjà. Objectius
Competències bàsiques TIC-EA relacionades Descobrir els elements bàsics
del llenguatge fotogràfic i la seva funció. Descripció de l'activitat Proposem buscar paraules que compleixin aquesta característica, és a dir, que les podem 'tallar' i obtenir així 2 paraules. Com a exemple podem proposar als alumnes que facin l'aplicació de Flash corresponent. Utilitzem el diccionari tant per trobar paraules com per esbrinar-ne el significat. Destriem les paraules compostes de les que no ho són. Cada paraula la descomponem en dues. Pensem bé quines són les millors imatges per representar cadascuna de les parts de les paraules. En fem les fotografies. Inserim les imatges en un full de Word i escrivim les paraules que en resulten. Escrivim la definició de les paraules. Comparem aquestes definicions amb les imatges que hem utilitzat per construir aquestes paraules. Com activitat complementària, podem inventar paraules noves formades per dues paraules/fotografies de les que tenim fetes i fer-ne la definició. Adaptacions de l'activitat a altres nivells Aquesta activitat es podria
fer amb alumnes més petits utilitzant el retroprojector de cossos
opacs buscant combinacions de 2 imatges que donessin com a resultat una
paraula. Valoració
de l'experiència
Consol Anguila |