F I L O È T I C A
Web de materials i recursos de FILOsofia i ÈTICA per a la reflexió

CINEMA I FILOSOFIA
"Semillas de rencor"

 

Fitxa tècnica i sinopsi:

Títol original Higher learning 1994. Director i guionista: John Singleton.

A la Universitat nord-americana de Columbus conviuen al voltant de 18.000 estudiants de tots dos sexes, que pertanyen sis grups ètnics diferents i a 33 nacionalitats. En les seves aules apareix l'odi i en el campus, que s'ha convertit en un camp de batalla, floreix el racisme, el nazisme i la violència entre els qui hi conviuen.

    Aplicació pràctica:

  • Descriu diferents accions que presentin un dilema moral i explica per què.

  • Exposa cinc accions que es considerin racionals i cinc accions irracionals. Cal tenir en compte els criteris que ens permeten determinar si una acció és racional o no.

  • Com és el caràcter dels diferents protagonistes des d'un punt de vista moral (bo, dolent, solidari, respectuós,...)

  • Explica alguna situació en què es transgredeixin algunes normes morals i digues quines són.

  • Qui seria el responsable o es podrien atribuir responsabilitats, de la situació final de la pel·lícula? Era una conseqüència previsible o imprevisible de tot el que havia anat passant?

  • Tria un dels protagonistes i explica a quin dels estadis de desenvolupament moral de Kolhberg es podria situar.

  • Per quins valors es regeixen els diferents grups de joves? (afroamericans, blancs, esportistes, feministes...) De quin tipus són? (morals, materials, estètics, religiosos, econòmics...)

  • Quins problemes ètics actuals es mostren a la pel·lícula? Per què?

  • Quina és la teva valoració i opinió personal de la pel·lícula?