EL JOC DE L'EURO

AUTORES i IDEA ORIGINAL DEL JOC:
CECÍLIA MARTÍNEZ COLL i MONTSERRAT MATEU NUALART

PROGRAMACIÓ i AUTOR DEL PROJECTE INFORMÀTIC:
BLAI FIGUERAS ÀLVAREZ

Un divertit i senzill  joc en el que poden participar fins a 4 jugadors a partir dels 8 anys.

JUSTIFICACIÓ PEDAGÒGICA

Aquest joc està dissenyat especialment per a que els jugadors aprenguin d'una manera divertida l'ús de la nova moneda "l'euro".
S'ha de tenir en compte que la introducció de l'euro porta un canvio important respecte a la moneda que tenim actualment, sobre tot a l'hora d'utilitzar els cèntims.
A nivell pedagògic el joc que ara presentem pot ser una eina molt útil per a introduir la nova moneda des de les escoles, donat que es aquí on s'ha de preparar els nens per a que ells ho puguin aplicar en la seva vida quotidiana.

OBJETIU i PREPARACIÓ DEL JOC

Aconseguir, amb les cartes que tenim i la tirada dels daus, fer un euro o bé 10 cèntims d'euro (un euro és igual a 100 cèntims ) per a poder canviar per diners i comprar els objectes que apareixen a les cartes de compra.
- El programa reparteix 8 cartes a cada jugador. Les cartes que sobren es queden formant un piló al tauler de joc.
- El programa escollirà 6 targetes de compra a l'atzar i les situarà a la part superior del tauler.
- El programa a més porta i controla els canvis a la Caixa i les transaccions de compra dels objectes durant el joc
.

NORMES DEL JOC

- Després de cada jugada amb els daus, el jugador collirà una carta del piló i intentarà formar 1 euro, 2 euros o bé 10 cèntims d'euro, utilitzant les cartes i, al menys, un dels daus.
    Les jugades per a poder canviar en monedes són:
    · Un dau (o els dos) + una o varies cartes.
    · Un dau (o els dos) + una o varies monedes.
    · Un dau (o els dos) + una o varies cartes + una o varies monedes.
    · Las cartes d'1 ó 2 euros poden canviar-se directament, sense necessitat dels daus.
    - Les monedes de cèntims d'euro que anem acumulant, ens serviran per a fer 1euro o 10 cèntims juntament amb les cartes que tenim i la tirada del dau.
    - Podem demanar a la caixa canviar les monedes d'euros i cèntims per monedes equivalents.
        · Por exemple, si tenim 5 monedes de 10 cèntims, o dos de 20 c. i una de 10 c., les podem
        canviar per una moneda de 50 cèntims.

>> Editorial Barcanova va publicar aquest joc al setembre de 2.001

Tornar a l'índex