Sessió de formació per a presidents de tribunals d'oposicions
|
||||
La presentació
| Propostes de competències docents, segons Perrenoud (1999) i Cano (2005) |
Ken Bain, va estudiar què tenien en comú els millors professors universitaris | Bibliografia sobre el perfil docent elaborada pel professor Marcelo García |
Les competències docents 1. Organitzar i animar situacions d’aprenentatge. 2. Gestionar la progressió dels aprenentatges. 3. Concebre i promoure dispositius per atendre la diversitat. 4. Implicar l’alumnat en els seus aprenentatges i el seu treball. 5. Saber treballar en equip. 6. Participar en la gestió del centre. 7. Informar i implicar la família. 8. Utilitzar les noves tecnologies. 9. Afrontar els deures i els dilemes ètics de la professió. 10 Gestionar la pròpia formació continua.
Perrenoud, P. (1999) |
Les competències docents
1. Capacitat de planificació i organització del propi treball.
|
BAIN, K. (2004) |
“La gent tendeix a aprendre de manera més efectiva (de forma que tinga una influència prolongada, substancial i positiva en la seva manera d’actuar i sentir) quan (1) intenten resoldre problemes (intel•lectuals, físics, artístics pràctics o abstractes) que troben intrigants, bonics o importants; (2) són capaços de fer això en un entorn estimulant tot i que els recolza en el qual poden tenir la sensació de controlar la seva decisió; (3) poden treballar en col•laboració amb altres aprenents per esforçar-se en la resolució de problemes; (4) creuen que el seu treball es considerarà de manera justa i honesta i (5) provar, fallar i realimentar-se d’aprenents experts abans i a part de qualsevol judici dels seus esforços”.
- Descarregar les primeres 29 pàgines del llibre en anglès - |
|
Moltes gràcies pel teu interès. |
Darrera actualització: 09/10/2009