Sessió de formació per a presidents de tribunals d'oposicions




“El perfil de mestre i professor”
- deu consideracions personals -



La presentació
que va posar punt i final a l'exposició
i que recull les idees
i els interrogants exposats.

Presentació
Diapositives

 


Propostes
de competències docents,
segons Perrenoud (1999)
i Cano (2005)

Perrenoud

Cano

Ken Bain, va estudiar què tenien en comú els millors professors universitaris

Un fragment

Bibliografia
sobre el perfil docent
elaborada pel professor
Marcelo García

Document PDF

Apunts personals
sobre el tema...

 

 

Descarregar la presentació

 

Les competències docents
SEGONS PERRENOUD (1999)

1. Organitzar i animar situacions d’aprenentatge.

2. Gestionar la progressió dels aprenentatges.

3. Concebre i promoure dispositius per atendre la diversitat.

4. Implicar l’alumnat en els seus aprenentatges i el seu treball.

5. Saber treballar en equip.

6. Participar en la gestió del centre.

7. Informar i implicar la família.

8. Utilitzar les noves tecnologies.

9. Afrontar els deures i els dilemes ètics de la professió.

10 Gestionar la pròpia formació continua.

 

Perrenoud, P. (1999)
Diez nuevas competéncias para enseñar. Invitación al viaje
Barcelona, 2005; Editorial Graó
+ informació

 

Les competències docents
segons ELENA CANO (2005)

 

1. Capacitat de planificació i organització del propi treball.

2. Capacitat de comunicació.

3. Capacitat de treballar en equip.

4. Capacitat d’establir relacions interpersonals satisfactòries i de resoldre els conflictes.

5. Capacitat d’utilitzar les noves tecnologies de la informació i la comunicació.

6. Tenir un autoconcepte positiu i ajustat.

7. Capacitat d’autoavaluar-se en les pròpies accions.

 

Cano, E. (2005)
Cómo mejorar las competencias de los docentes
Guía para la autoevaluación y el desarrollo de las competencias del profesorado

Barcelona, 2005; Editorial Graó.
+ informació

 


 

 

BAIN, K. (2004)
El que fan els millors professors universitaris
València, 2006; Publicacions de la Universitat de València

 

 

“La gent tendeix a aprendre de manera més efectiva (de forma que tinga una influència prolongada, substancial i positiva en la seva manera d’actuar i sentir) quan (1) intenten resoldre problemes (intel•lectuals, físics, artístics pràctics o abstractes) que troben intrigants, bonics o importants; (2) són capaços de fer això en un entorn estimulant tot i que els recolza en el qual poden tenir la sensació de controlar la seva decisió; (3) poden treballar en col•laboració amb altres aprenents per esforçar-se en la resolució de problemes; (4) creuen que el seu treball es considerarà de manera justa i honesta i (5) provar, fallar i realimentar-se d’aprenents experts abans i a part de qualsevol judici dels seus esforços”.


Pàgina.120

- Descarregar les primeres 29 pàgines del llibre en anglès -

 

 

 


La (verdadera) formació inicial dels professors.

La professionalització del docent.

Què fan els millors professors?

Ensenyar alguna cosa a algú



Espero que aquesta informació et sigui interessant i útil.
Si vols comentar qualsevol qüestió, escriu-me.

Moltes gràcies pel teu interès.

 


 

 


Pàgina inicial


Espais de treball
a la xarxa



Arxiu

 

Correu

Darrera actualització: 09/10/2009