GUIA DIDÀCTICA

Aquesta WebQuest està pensada per alumnes d’ESO. Pot ser treballada tant des de l’àrea de Llengua com des de les de Religió (catòlica o evangèlica). Sent recomanable un treball conjunt dels professors de les diverses àrees.

Els objectius curriculars que es pretenen assolir són:

Pel que fa a l’àrea de Llengua:

1.    La recepció i la reproducció dels missatges

2.    La recollida d’informació útil

3.    La manipulació correcta d’aquesta informació

4.    L’expressió

5.    L’exposició d’idees pròpies i conjuntes (debat constructiu)

Pel que fa a l’àrea de Religió:

1.    L’estudi de la persona de Jesús a través del seu ensenyament

2.    L’ètica cristiana

3.    L’aplicació personal del missatge bíblic

Com a coneixements previs, només cal que sàpiguen llegir i entendre un text bíblic, i utilitzar un cercador d’internet. Per aquesta darrera tasca hi ha informació força útil als recursos facilitats a les activitats.

Amb cadascuna de les paràboles es vol treballar un tema en concret, amb “el bon samarità” la solidaritat, amb “el fill pròdig” l’empatia i amb “el sembrador” la diversitat. S’ha afegit com a recurs comentaris ja elaborats de les paràboles però en un llenguatge bastant allunyat del dels alumnes perquè no es tracti només de fer un resum del que pensa una altra persona.

Tots els alumnes de l’ESO poden treballar aquesta Webquest, només s’haurà de tenir en compte el curs a l’hora d’avaluar el treball final fixant-se en quins eren els seus coneixements previs.

Els grups haurien d’estar formats per uns sis alumnes.

En total es poden dedicar sis sessions al treball per grups i una sessió a cada debat final. D’aquestes sis sessions podrien ser dues per a cada activitat, necessitant l’ordinador a les dues primeres i a les dues últimes. El treball ha de ser ràpid per no perdre d’il·lusió a mitja feina.

L’avaluació donarà una nota a cada alumne pel treball realitzat com a grup i individualment. Per això seria bo anotar el primer dia qui compon cada grup i quina tasca fa dins el grup.

Agrairé els vostres comentaris a carmegarci@gmail.com