HIP HOP

Heu sentit a parlar mai del Hip Hop? Ara us explicaré quatre cosetes . . .

El Hip-Hop és un estil de música que combina lletres, ritmes, amb música de carrer.

Aquests tipus de músicaprotesta contra la vida social actual, es queixa del racisme la violència entre molts d'altres temes.

El HIP HOP es concentra en la existència de quatre aspectes:

1. La unió del MC i el DJconformen l’estil musical : RAP.

El RAP consisteix en cantar o parlar lletres acompanyades de ritme.

2. El Turnabilism o DJing és l’art de crear música mitjançant tècniques amb discos de vinilo, com breakbeat, scratch, brsy jugling, etc.

3. El Breakdance és un estil de ball urbà que va acompanyat del HipHop. És un ball que combina una sèrie de moviments aeròbics. Aquest estil no s’ensenya a cap escola o activitat extra-escolar la majoria de gent l'aprèn al carrer.

4. El Graffiti és la expressió plàstica del Hip Hop, Es tracta d'expressar-se a travès del dibuix, sobretot a través de lletres o bé caricatures o figures humanes. Es pinten les creacions a superfícies urbanes. Però qualsevol pintada que és faci amb un aerosols no té perquè ser un graffiti, potser hi ha gent que només es dedica a embrutar les parets.

Alguns cantants a destacar . . .

- Un cantant conegut de rap és Nach Scratch

Aquestcantant porta més d’una dècada fent rimes.

Va començar el 1995, és un del "rapers" més veterans de Espanya, és d’Alacant. El van escollir per composar l’himne de l’ABC l’any 2004-2005. Aquest l’himne es va nomenar “juega” i va tenir molt d’èxit .

- També n’hi ha d’altres que fa poc que han començat, com es el cas de Porta.

Hi ha joves que pensen que és molt bo, d’altres diuen que és bo però que no n’hi ha per tant. Només acaba de començar ,doneu-li temps.

-De maquetes força conegudes n’hi ha dos, “No hay truco”, “No es question de edades”

- També hi ha grupscom Falsalarma,a l’any 2000 es van donar a conèixer amb el seu segon disc “No hay quien nos pare”, el primer disc va ser “la Revolución” però no va tenir tant d’èxit.

yAIzA