EL VOL DEL BORINOT

Aquest fragment musical tan conegut es troba dins de l'òpera del Tzar Saltan. La va compondre al 1900 i simula el vol d'un borinot.

Durada: 1' 31''

Argument:

Un borinot ens vol ensenyar com en sap de volar. Hem d'estar molt atents perquè farà moltes piruetes i és que en sap molt!

Tot i amb això, el borinot necessita anar acompanyat del seu ajudant: el director d'orquestra.

Què necessitem?

L’enregistrament de l’audició i l’equip per reproduir-la.

Podeu escoltar el fragment complet des d'aquí amb el reproductor del Windows Media.

El suport de l’audició està visualment identificat per la caràtula, un dibuix fa referència a l’obra musical que conté a dins. D'aquesta manera els nens identifiquen amb més claredat l'audició que anem a escoltar.

Necessitem un borinot que estigui ubicat a la punta d'una canya o pal que simularà ser una batuta de director d' orquestra.

Com fem l'activitat?

Les primeres sessions les fa la mestra. Davant dels nens pren el paper de director d'orquestra i amb la baqueta a on està el borinot segueix el ritme de l'audició fent volar al borinot, pujant quan la melodia ràpida gira cap als aguts i baixant quan gira cap als greus.

Quan els infants ho han vist diverses vegades, poden ser ells mateixos qui representin al director d'orquestra.