Pràctica 2. Geometria.
1. L’objectiu d’aquesta pràctica és dibuixar un triangle, el seu circumcentre, la circumferència circumscrita i finalment aconseguir interactivitat (moure els vèrtexs i que es mogui tota la construcció).
Per definir els tres vèrtexs A, B i C del triangle s’han d’escriure tres instruccions a la Wiris. Abans de començar a escriure, tingueu en compte dues coses:
Heu de passar d’una línia a l’altra fent Return. Vigileu que us quedi tot dins del mateix bloc [ ja que són tres instruccions d’un mateix problema.
- Podeu escriure punt( ... , ... ) lletra a lletra, o bé fer servir el botó punt de
la pestanya Geometria.
- Ara sí que podeu escriure aquestes tres instruccions:
- Un cop escrit l’últim punt, feu Return i definiu el triangle T de vèrtexs A, B i C, escrivint:

Vigileu que us quedi dins el mateix bloc [ . També podeu escriure triangle( ... , ... , ... ) o bé fer servir el botó triangle de la pestanya Geometria.
- Feu Return, i per obtenir el circumcentre M del triangle T, escriviu:

no hi ha cap botó a la pestanya Geometria que escrigui circumcentre( ... ).
- Feu Return, i per obtenir la circumferència C circumscrita al triangle T, circumferència que passa pels tres vèrtexs A, B i C, escriviu:

Ara sí que podeu fer servir un botó de la pestanya Geometria, el botó circumferència per tres punts (aquest botó escriu crf en comptes de circumferència, és una abreviatura que la Wiris admet).
- Feu Return, i finalment, per dibuixar-ho tot, escriviu:
- Si ara feu clic sobre la fletxa vermella
, o feu Control + Return, veureu com s’obre una finestra gràfica amb tot dibuixat.
- Per afegir interactivitat al gràfic, simplement heu de posar tres : davant de tres signes
, el del triangle, el del circumcentre i el de la circumferència circumscrita. Situeu-vos davant d’aquests tres signes
i poseu-hi els : . L’aspecte final de la pantalla haurà de ser:
- Cliqueu sobre la fletxa vermella
, o feu Control + Return. Ara, clicant a la finestra gràfica sobre algun dels vèrtexs del triangle i arrossegant-lo, veureu com es mou tota la construcció.
Desa el fitxer amb el nom circumcentre.htm en el vostre disquet dins una carpeta anomenada geometria. Recorda que per fer-ho has de clicar sobre la icona
i a la nova finestra de l’explorador triar l’opció de menú Archivo | Guardar como...
2. Triangles semblants
Ø Accediu a l’adreça :
http://www.xtec.es/formaciotic/recursos/wiris/d112/carcole/index.htm
Cal visitar cadascun dels set apartats i fer un resum amb les conclusions que es demanen en un document word anomenat triang-semblants.doc que guardareu al carpeta de geometria.