D'òpera és un divertit espectacle, amb un gran component didàctic i educatiu, dirigit a nois i noies amb edats compreses entre els 8 i els 16 anys. La seva durada aproximada és de 75 minuts.

En la present guia didàctica us proposem una sèrie d'activitats didàctiques relacionades, en alguns casos, amb fragments d'òpera que apareixen en l'espectacle i, en d'altres, amb l'espectacle en si mateix o amb l'òpera en general i que tenen com a finalitat apropar a l'alumnat al món de l'òpera a partir de l'espectacle D'òpera.

L'espectacle D'òpera, va dirigit a un públic jove però amb una àmplia intenció educativa pel que fa a la franja d'edat a qui van dirigida. És per això que us proposem activitats que presenten diferents nivells de dificultat. El professorat haurà d'escollir les més adequades en funció del nivell de l'alumnat a qui van dirigides i, si ho creu convenient, podrà modificar el contingut d'algunes activitats adaptant-lo a un nivell educatiu determinat.

La tipologia de les activitats proposades és diversa: peces per interpretar, ja sigui amb flauta, instruments Orff o veu, sopes de lletres, associacions, mots encreuats, activitats de compleció, audicions amb anàlisi, imatges per colorar o dibuixar, jocs, etc.

Al final d'aquesta guia, a l'apartat de recursos didàctics, hi trobareu un llistat d'adreces d'internet comentades i unes referències bibliogràfiques sobre l'òpera.

Francesc Llinares

Inici Gran Teatre del Liceu D'Òpera Cercador a D'Òpera fllinares@pie.xtec.es