Tècniques d'estudi:

EL SUBRATLLAT


Per aprendre, observa com ho fan els altres

Agafa un llibre de text i observa l'exposició dels temes: Que fa?

. Utilitza lletres en negreta? Utilitza frases en cursiva? Utilitza colors en alguna lletra o frase?

. Utilitza diferents mides de lletres en un text? Quins altres recursos observes?

Perquè creus que els llibres de text utilitzen aquestes diferències de lletres en un tema o explicació ?

Escriu la manera més fàcil i ràpida de subratllar un llibre de text.

Quines avantatges creus que té el subratllat d'un llibre de text. Anomena'n tres.

Si el llibre de text, d’alguna manera, ja esta subratllat per l' autor cal que el tomis a subratllar? Escull la resposta:

a) Per destacar el que a mi m'interessa                 d) Doncs ja esta fet!

b) És una feina inútil                                              e) Perquè no n'hi ha prou

c) El subratllat de l'autor esta millor que el meu

f) Les respostes a) i b) són correctes.

- Els apunts de classe, és bo subratllar-los? Per que?

Quan parlem, també subratllem

El subratllat no només s'ha de concebir en un text escrit. N'hi ha un altre que sovint el posem en pràctica. ­Has descobert quin és? És el subratllat oral!

Imagina't que expliques a un nen per a que serveix un termòmetre ("serveix per a medir la temperatura". Segur que aquesta frase la repeteixes més d'una vegada, això és subratllar!

Observa un discurs per la T. V., assenyala tres recursos que fa servir per subratllar les idees mentre parla. (to de veu,repetició, gest, etc.).

 

Exercici en format word