|
L'ACORDIÓ
DIATÒNIC
Activitat 1
Primerament
cal que us reuniu tots els membres del grup per veure quines
tasques cal fer i com us repartiu la feina. Us cal descobrir
tot el que conforme l'instrument d'on ve, qui el fabrica, les
parts... Aniria bé tenir imatges. Hauríeu de
buscar informació sobre com sonen i visualitzar alguna
audició que hi participés el vostre
instrument. També caldrà començar a
posar-se les piles amb el processador de textos per veure com
podem fer l'article i l'entrevista. Repartiu-vos la feina per
parelles entre tots els membres del grup i trieu un coordinador o
coordinadora general.
Activitat 2
A
continuació caldrà que els diferents equips del
grup us poseu en marxa. Heu d'anar completant aquest esquema
entre tots els equips.
Els
documentalistes buscaran informació a Internet i
altres suports possibles. Quan acabin donaran suport als
investigadors amb l'entrevista.
Els investigadors
de camp consultaran al seu entorn si hi ha algú
proper que toqui amb l'instrument. Passaran les dades als
redactors i començaran a elaborar l'entrevista per fer al
grup o persona que han trobat.
Els fotògrafs
aniran a fotografiar l'acordió diatònic, i sinó
el buscaran per Internet o ens altres suports, escanejaran les
imatges i les guardaran. Quan acabin ajudaran als redactors a
redactar l'article.
Cal que sigueu ordenats amb el
material. Una de les primeres coses que heu de fer és
crear, a l'ordinador que utilitzeu per treballar, una carpeta on
anar-hi desant tot el material que aneu recollint i que us
servirà per fer el treball final.
Mentrestant els
redactors es reuniran i començaran a organitzar i
redactar la informació que els vagi arribant.
Enllaços i correus per consultar.
Informació
instrument
http://grups.blanquerna.url.edu/m46/catalans/acordio.htm
Noticia a vilaweb
http://www.vilaweb.cat/www/diariescola/noticia?id=721386
La Vallesana
http://www.lavallesana.cat/portada.html
Acordió
http://www.xtec.es/~sargemi/instrume/acordio.htm
Videos
trobada
d'acodionistes
http://www.youtube.com/watch?v=MKfMsjtp-rc&feature=related
grup pomada
http://www.youtube.com/watch?v=cyoSvaoqawg&feature=related
Nom propis:
Guida Sellarès (eixerid@gmail.com),
Carles Belda, Gerard Termes (Luthier Maiet), Artur Blasco, Marc
del Pino, Perepau Jimènez, Victor Pedrol, Francesc Marimon
Activitat 3
Una
vegada tingueu tota la informació recollida haureu
d'acabar d'organitzar-la. Entre tots decidireu quins apartats heu
d'incloure l'article i l'entrevista.
Féu
un esborrany. Trieu les imatges i redacteu els textos definitius.
Cal
que penseu com explicareu a la resta de la classe o l'escola què
és un acordió; amb videos, convidant algú a
tocar.....
Activitat 4
Passeu tota la
informació al processador de textos. Modifiqueu la mida
i la forma de les fotografies i dibuixos en funció de
l'espai que tingueu.
Per fer l'article heu d'utilitzar
columnes i quadres de text. També heu de saber insertar
imatges. Els estils us poden facilitar la feina. Si encara no els
heu fet servir, ara teniu una bona ocasió per aprendre'n.
Practiqueu i demaneu ajuda a les mestres o als mestres.
Activitat 5
Haureu de presentar el vostre treball a la
resta de la classe i explicar el procés que heu seguit per
arribar l'article i l'entrevista final. Caldrà que
justifiqueu la tria dels diferents apartats que heu decidit
incloure en l'article. Podeu proposar als vostres companys
alguna activitat conjunta, per exemple la visualització o
l'audició del vostre instrument, per reforçar el
seu coneixement.
Activitat 6
Ensenyar a la
resta del centre el que heu après.
Penjar a internet la feina feta sino teniu
espai web propi podeu enviar un correu a la Immaculada Tubau
(itubau@xtec.cat) i
l'afegirà a un blog amb tots els materials realitzats per
altres centres.
|