|
ARGUMENTARI
Hi ha una assignatura a l'ESO que és
digna d'aquell personatge de Lewis Carrol que en comptes de celebrar
el seu aniversari, sorprenia Alícia tot celebrant el seu
"no aniversari". Era molt intel.ligent perquè,
si el que volem és celebrar, en un any hi ha més dies
de no aniversari que d'aniversari (tots excepte un!). Estem parlant
de "l'alternativa", es a dir aquella que cursa l'alumnat
que no fa religió confessional. Al nostre IES fa uns anys
que hem dissenyat el que expliquem a continuació.
Es tracta de dedicar una hora setmanal a tractar temes des d'un
punt de vista "prefilosòfic". Això vol dir
que es treballen sobretot la capacitat de conceptualitzar i de problematitzar.
L'ideal seria treballar un tema per classe. Per a cada tema es proposen
activitat diverses però les classes tenen una estructura
similar:
- Lectura del diari de la classe anterior
- L'alumnat formula preguntes sobre el tema (què en voldriem
saber?, què vol dir? per què pot ser important?
...)
- Activitat: redacció, fitxa per posar en comú,
entrevista amb tota la classe, phillips 6x6 ...
- A casa, han d'esciure el diari de classe, que és l'eina
d'avaluació
Estructura
del diari |
Data
|
Tema
tractat |
|
- Apunts
- Explicació
del que es va fer a la classe
- Fulls
repartits, enganxats
- Valoració
de la classe:
Què ha estat el més interessant
Què ha estat el menys interessant
Altres observacions
|
1r Trimestre
|
TEMES
|
3r trimestre
|
2n trimestre
|
Jo pdf
Viatjar pdf
Sentiments pdf
Temps
Animals pdf
Sentits
Guerra
Femení/Masculí
Festa
|
Art
Veritat pdf
Joc
Creure/pensar
Somnis
Paradoxes
Soledat
Sagrat
|
Misteri
Riure
Mentida
Mort
Llenguatge
Lògica
Investigar
|
tornar
|