MATERIALS EN XARXA PER L'ÀMBIT DE
   LES MATEMÀTIQUES, LA CIÈNCIA I LA TECNOLOGIA

PRESENTACIÓ

Aquest material pretén ser un suport als docents de formació d'adults per desenvolupar a l'aula els continguts curriculars de ciències, tant en els estudis de Graduat en Educació Secundària, com pel curs de preparació per a la prova d'accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà.

El projecte es basa en l'experiència duta a terme per l'autor en l'aplicació de metodologies d'autoformació en xarxa durant el curs 2006/2007.

Dins d'aquest projecte trobareu tres tipus de materials : Caceres del Tresor, Webquests i Quaderns Virtuals. Tot i que l'estructura d'aquests tres tipus de materials és diferent, es presenten aquí amb una estètica general comú, que a continuació es descriu.

Si entreu a qualsevol de les activitats trobareu, en primer lloc, una portada com la següent (la imatge correspon a la portada de l'activitat "Els nombres enters"):

En la capçalera de la portada s'indica, en l'extrem esquerre, el nom de l'activitat i, en l'extrem dret, de quin tipus d'activitat es tracta.

Dins de la portada es troben els enllaços següents:

• L'activitat pels alumnes; en aquest cas amb la indicació "quadern virtual "
  • La "guia didàctica" pels docents en la qual s'especifiquen les aplicacions didàctiques, la forma d'organitzar els alumnes, els objectius i continguts, les competències bàsiques en TIC que es treballen, els coneixements previs i la temporització proposada.

També trobareu, dins de la portada, una imatge representativa de l'activitat, la indicació de l'autor i la data de la darrera actualització.

Totes les activitats tenen, a la portada, l'enllaç a la corresponent guia didàctica. A la imatge següent podeu veure com apareixeria la guia didàctica de l'activitat "Genètica".

La capçalera de la guia didàctica és la mateixa que la corresponent a la portada de l'activitat, seguida d'un menú de navegació similar al descrit en l'apartat anterior.

Dins de la guia didàctica trobareu un menú del contingut de la mateixa.