LA GARANTIA DELS BÉNS DE CONSUM

 

1-          El R.D.L. 1/2007, de 16 de novembre, pel que fa  a la garantia, no s’aplica a tots els béns. Quines característiques han te tenir els béns per a estar emparats per la garantia regulada per la citada llei?.

 

2-        Digues si són o no certes les següents afirmacions i explica si ho són parcialment:

             a-  Un bé és conforme al contracte llevat prova en contrari

             b-  Un bé és conforme al contracte si compleix tots els requisits de l’article 116 del R.D.L. 1/2007

             c-  Un bé no és conforme al contracte si no té totes les qualitats que tenia mostra presentada pel venedor al comprador

            d-  Un bé no és conforme al contracte si no està instal·lat de manera correcta

            e- Un bé no és conforme al contracte si no és apte per a l’ús extraordinari pactat entre venedor i comprador

 

2-               Justifica o refuta la següent afirmació :”Si el comprador ha signat un compromís previ de renúncia a la garantia del producte que compra, després no pot exigir la reparació o substitució del bé”.

 

3-               El comprador és conscient del defecte d’un bé, tot i així el compra. Pot després demanar la reparació gratuïta emparant-se en el R.D.L. 1/2007?. Per què?.

 

4-               Quin moment es pren per determinar l’existència de conformitat:

a-                 la presa de possessió

b-                 la posada a disposició

c-                 el lliurament

d-                 el que sigui més favorable al comprador

 

5-               Ens lliuren un cotxe nou amb un petit cop al costat. Fent ús del disposat al article 119 del  R.D.L. 1/2007 volem ens sigui substituït per un de nou. El venedor no accepta i proposa la reparació. Qui té la raó?. Per què?.

 

6-               En el mateix cas que l’anterior el venedor assabentat de la disconformitat vol substituir-nos el cotxe per un de nou . Nosaltres no volem, preferim la reparació. Legalment procedeix la reparació o la substitució?. Per què?.

 

7-               En el cas del exercici 5 el venedor procedeix a la reparació i ens presenta factura per 300 euros.  Paguem la factura?. Per què?.

 

8-               En el cas del exercici 5 havent estat reparat el cop és encara visible i encara que sembli impossible no es pot fer-hi res més. Ens conformen?. Tenim dret a la substitució?. A resoldre el contracte?. Queda altra opció que pugui satisfer les dues parts?.

 

9-               Què sentit té que per a béns de segona ma no es contempli la substitució com a forma de solució de la manca de conformitat?.

 

10-           Lliurat un bé i advertida la manca de conformitat, el comprador vol directament una rebaixa en el preu. El venedor s’hi nega i proposa la reparació. Qui té la raó?.

 

11-           En el cas del exercici 8 hem arribat a l’acord de rebaixar el preu del maleït cotxe, el seu preu de nou era de 20.000 euros. Nosaltres volem una rebaixa de 18.000 euros. El venedor farà servir quin article de la Llei mencionada per oferir-nos una rebaixa, diguem-ne de 600 euros?.

 

12-           L’article 120 del R.D.L. 1/2007 estableix dintre dels dos anys de garantia dos diferents períodes, els sis primers mesos i els restants divuit.

           Els efectes de que la manca de conformitat aparegui en un o altre període són substancialment diferent. Posa un exemple i explica-ho.

 

13-           Se’ns espatlla un ordenador que acabem de comprar i triguem 5 mesos en anar al venedor a reparar-lo. El venedor ens diu que hem perdut la garantia. Té raó? En què pot basar-se? Ens hi poden oposar?. Què han de provar  comprador i venedor?

 

14-           La botiga on havíem comprat el televisor ha tancat per insolvència. Ens hem quedat sense garantia?. A qui podem reclamar en cas de manca de conformitat?.

 

15-           El venedor d’un electrodomèstic ens diu que l’aparell té una garantia addicional que substitueix a la legal. Algunes clàusules de la garantia comercial són menys favorables que la legal. És legal aquesta garantia?. Què podem fer en aquest cas?.

 

16-           Vaig comprar un ordinador portàtil en un gran magatzem. Dos mesos després no arrancava i el vaig portar a l'establiment. Em van lliurar un resguard i em van dir que l'enviaven al servei tècnic de Madrid. Ja han passat dos mesos i mig i no tinc notícies de l'ordinador. A la botiga em diuen que m’esperi. Què hi puc fer?.

 

17-           El cas que podeu llegir al enllaç que segueix és antic. Com el resoldríeu atenent al R.D.L. 1/2007?.

          http://revista.consumer.es/web/ca/20020101/practico/sentencias/33410.php#4

 

tornar al tema