LONDRES - GAL·LES

Estiu 2016

30-06-2016

Vàrem sortir a les 6 del matí( Millau – Clarmont-Ferrand – Chateauroux – Tours) Vàrem arribar a Tours als voltants de les 16h. Vàrem visitar Tours ( la catedral i el centre on hi havia molta animació. Vàrem trobar una botiga on venien còmics i vàrem comprar la col·lecció completa de LOU (48€). Vàrem dormir a l’Ibis budget de Tours.

01-07-2016

Vàrem sortir el matí amb direcció Calais ( Chartres – Dreux – Evreux – Rouen – Boulogne ). Al voltants del migdia vàrem veure l’Abbaye de Valloires i vàrem dinar a l’Auberge Le Gros Tilleulal costat de l’Eglise de ARGOULES. A la tarda vàrem anar fins al poble de Crècy ( on va tenir lloc la famosa batalla entre anglesos i francesos al segle XIV), vàrem visitar el cementiri britànic de la primera guerra mundial ( Cimetière militaire d'Etaples ) i vàrem anar a dormir a Calais. Vàrem anar a intentar comprar el bitllet del ferry i ens vàrem trobar amb la sorpresa que era molt més car del que havien vist a internet (després de diferents peripècies vàrem agafar el bitllet a la companyia DFDS (201€). No calia agafar el bitllet flexible, molt car, ja que el bitllet més barat et permet viatjar amb el vaixell d’abans o després del que tu hagis escollit. Vàrem dormir a l’Ibis Budget de Calais.

02-07-2016

Vàrem agafar el ferry que sortia a les 6 del matí. Al arribar a Dover vàrem anar a Londres en direcció nord i abans de les 11h ja érem a Londres (Premier Inn London Edgware ). Vàrem aparcar el cotxe dins el pàrquing de l’hotel (5 lliures). Al metro millor agafar el bitllet de tot el dia (17), els caps de setmana molt més barat 12 lliures. Vàrem començar la visita a Londres:

03-07-2016

El diumenge vàrem començar les visites pel barri de Greenwich, vàrem arribar-hi en metro i vàrem visitar:

04-07-2016

Vàrem intentar veure tot el que ens quedava:

07-07-2016

Vàrem sortir en direcció sud i ens vàrem para a St Brynach's Church on vàrem fer una petita excursió que ens va portar a unes ruïnes d’un castell que estaven excavant. Ens vàrem parar a Cwm-yr-Eglwys on vàrem passejar al costat de l’aigua i vàrem veure dues noies que es banyaven (amb neoprè).

El paisatge del nord, al costat del Strumble Head és força espectacular, amb lanes molt petites. El far no es pot visitar. A l’hora de dinar estàvemvisitant Saint David’s. Un monestir espectacular que val una visita, el monestir es pot visitar de forma gratuïta en canvi per visitar el palau del bisbe ( sense gaire interès) cal pagar.

Vàrem dormir aLakeland Guest House molt bé. Abans d’anar a dormir vàrem visitar Pembroke.

08-07-2016

Vàrem sortir en direcció als Monts Càmbrics.Aquesta zona silvestre i poc poblada sovint es denomina com el Desert of Wales. El primer que vàrem visitar va ser la Strata Florida Abbey, no valla penasón unes ruïnes sense gaire valor. Pugem pelcamí de Craig Goch (Elan valley) amb un paisatge impressionant. Passegemal voltants de Caban-coch Reservoir. També vàrem visitar el poble de Hay-on-Wye ( el poble dels llibres d’ocasió).

Vàrem anar a dormir a Tredegar al B&B Coach&Horses, molt senzill però correcte ( ens varen agafar el plàstic del retrovisor ). Abans d’anar a dormir vàrem anar a visitar Abersychan.

10-07-2016

Vàrem sortir molt aviat (6h) per poder agafar el ferry de les 12:15. Només vàrem fer una petita parada a Stonehenge per fer una foto. A la tarda, als voltants de les 17h vàrem arribar a Rouen i vàrem visitar la ciutat que ens va sorprendre, està reconstruïda per la destrucció de la II guerra mundial però el centre es preciós amb tres catedrals magnífiques. Ibis budget nord.

09-07-2016

Vàrem visitar Cardiff, vàrem caminar molt per anar a veure la catedral que es troba força lluny del centre ( no val gaire la pena). El centre de Cardiff és molt maco. Desprès ens vàrem dirigir a Caerleon, un antic campament romà amb un museu molt correcte. També vàrem veure l’antic amfiteatre i les restes de les comunes...

A la tarda, desprès de trobar el B&B, vàrem visitar Stanton Drew cromlec, i desprès la ciutat de Wells amb un barri medieval molt ben conservat i una catedral impressionant.

Per tornar vàrem passar pel poble de Cheddar i vàrem agafar unes “lanes” molt estretes on ens varen perdre. B&B Prince of Waterloo (Winford)

11-07-2016

Sortim a les 6:20 de Rouen en direcció a Ebreux ( Dreux . Chartres - Orleans). Ens costa molt trobar la direcció correcta ja que la sortida de Rouen és molt complicada. Tardem 3 hores i mitja en fer el recorregut per carretera nacional. No hi havia gaire transit de camions però ens vàrem trobar amb una caravana militar. En arribar a Orleans vàrem fer benzina i vàrem agafar l’autopista fins a Clarmont-Ferrand(3 hores / 28 €) Als voltants de les 13:20h vàrem parar a Issoire a menjar un menú i fer benzina ( molt bon lloc per parar ja que hi ha un Carrefour i molts hotels per dormir, la sortida és gratuïta i molt fàcil). Vàrem arribar a Perpignan als voltants de les 18h i vàrem anar a comprar a l’Auchan . Arribàvem a casa a les 19:30. Molt bona tornada.

06-07-2016

Després d’un bon esmorzar a l’hostelvàrem sortir en direcció al Pass of Llanberis, el paisatge era solitari i verge. Vàrem anar en direcció a Beaumaris on vàrem veure el castell i vàrem fer una petita excursió per la costa.

Vàrem anar a la Priory de Penmon ( no val la pena i fan pagar per veure unes petites ruïnes. Vàrem dinar a Caernarfon ( un fish & chips molt bo) i vàrem visitar la ciutat. Vàrem dormir al Y.H. Borth, va ploure i vàrem veure la semifinal entre Gales i Portugal.,

inici

05-07-2016

Vàrem sortir de Londres sense gaires dificultats i ens vàrem dirigir a Saint Albans on vàrem visitar la Catedral ( finals del romànic principi del gòtic ), magnífic el paisatge dels voltants. Després vàrem visitar Verulamium Park ( poques restes romanes però un mosaic molt ben conservat i protegit).

A la tarda vàrem visitar Chester ( vàrem aparcar abans d’arribar al centre en un super) la ciutat és molt turística però val la pena visitar-la ( catedral i muralles )