La 
                        situació de cada un de vosaltres és molt diversa tant 
                        pel que fa a coneixements com a l'ús de la informàtica. 
                        Per tant, és molt important la realització d'una 
                        avaluació inicial o predictiva per tal 
                        de conèixer on sou abans de començar les activitats d'aprenentatge. 
                        
                      Aquesta 
                        diagnosi es farà sobre la vostra situació inicial 
                        en el referent a coneixements, habilitats i destreses 
                        d'informàtiques. Els instruments que s’utilitzaran 
                        són: els informes personals, qüestionaris, mapes conceptuals 
                        i exercicis pràctics. La informació obtinguda 
                        em  permetrà adequar i adaptar les activitats d'aprenentatge 
                        a les vostres necessitats reals. 
                      En 
                        el disseny i desenvolupament de les activitats d’aprenentatge 
                        he previst l'avaluació formativa o continuada, 
                        que té la finalitat de recollir la informació sobre les 
                        dificultats i èxits que anireu assolint al llarg del procés 
                        d'aprenentatge. Aquesta informació em permetrà intervenir 
                        per tal d'adequar la tasca educativa als progressos i 
                        problemes d'aprenentatge detectats en cada un de vosaltres. 
                        
                      Les 
                        activitats d'aprenentatge de tipus procedimental les avaluaré 
                        formativament a través de l'observació i correcció 
                        sistemàtica i continuada dels treballs que desenvolupareu.
                      Al 
                        llarg de la matèria tindreu activitats d'aprenentatge 
                        on es potenciarà l'autoavaluació, és a dir, sereu 
                        vosaltres els que descobrireu els vostres errors i èxits, 
                        permetent d’aquesta l’autoregulació el procés 
                        educatiu d’aprenentatge. A més,  tindreu 
                        al vostre abast el solucionari dels resultats que heu 
                        d'aconseguir, per tal de comparar-los amb el vostre 
                        propi treball i poder realitzar una autoavaluació, que 
                        us permetrà adoptar la decisió d'avançar o de reforçar 
                        el procés d'aprenentatge. 
                      Precisament, 
                        el treball amb l'ordinador us facilitarà l’acció 
                        de comprovar en tot moment el grau d'assoliment dels continguts. 
                        
                      Altre 
                        tipus d’ activitat que em permetrà fer una avaluació 
                        formativa és la realització d'un projecte final en acabar 
                        un bloc de continguts; per exemple, un treball amb 
                        el processador de textos, on haureu de mostrar tots els 
                        coneixements i destreses que heu adquirit. 
                      Respecte 
                        a l'avaluació formativa dels continguts conceptuals, 
                        la realització de mapes conceptuals, d'exercicis, d'exposicions 
                        orals, seran instruments vàlids per avaluar si heu entès 
                        i memoritzat els conceptes i les relacions conceptuals. 
                        En particular, seran adients mapes conceptuals de les 
                        temàtiques de maquinari, programari, telemàtica i comunicacions, 
                        i emmagatzematge i recerca d'informació. 
                      Si 
                        els resultats de les avaluacions formatives ho fan necessari, 
                        hauré de modificar les estratègies didàctiques planificades 
                        inicialment, i adaptar l'ensenyament a les circumstàncies 
                        particulars de cada un de vosaltres, sense perdre de vista, 
                        però, els objectius generals i terminals del crèdit. És 
                        molt important que, en tot moment, que sigueu conscients 
                        del vostre grau d'aprenentatge. Hem de procurar 
                        com sigui, que assoliu els objectius fixats. Malgrat tot, 
                        si no els assoliu, no es pot donar la Matèria per superada.
                      L'avaluació 
                        de l'aplicació de les normes que han de portar 
                        a un ús acurat de l'equip, així com a una presentació 
                        correcta i puntual dels treballs, es farà des del primer 
                        dia a través de l'observació sistemàtica i continuada, 
                        que permeti la meva ràpida intervenció quan es produeixi 
                        alguna desviació. L'objectiu que l'alumne faci i 
                        lliuri totes les pràctiquesi exercicis  que s'han 
                        acordat és irrenunciable. 
                      Pel 
                        que fa a l'avaluació d'actituds i valors, s'observaran 
                        a través del treball individual, del treball en equip 
                        i de la vostra participació en cada una de les classes. 
                        Utilitzaré instruments, com les pautes d'observació, per 
                        avaluar d'una manera sistemàtica una sèrie d'items: relació 
                        amb els companys i tolerància, relació amb el professor, 
                        hàbits de treball, interès per a l'ús de la terminologia 
                        informàtica, actitud d'autocrítica i autoavaluació del 
                        seus propis treballs.
                      En 
                        arribar al final de cada crèdit, faré una avaluació 
                        sumativa o final, que tindrà per objectiu establir 
                        els resultats obtinguts al final del procés d'ensenyament 
                        -aprenentatge, és a dir, la quantitat i el grau d'objectius 
                        didàctics, previstos a la programació del crèdit, que 
                        haureu assolit. Aquesta avaluació sumativa es nodrirà 
                        de les informacions registrades en les avaluacions formatives 
                        i de les proves específiques planificades al final dels 
                        blocs de continguts. Per als continguts procedimentals, 
                        les proves seran pràctiques i globalitzadores, i per als 
                        continguts de tipus conceptual, s'utilitzaran proves de 
                        tipus test, d'aparellament, qüestionaris i mapes conceptuals. 
                        Abans d'aquestes proves, us facilitaré els criteris d'avaluació. 
                        Però sempre, seran lògiques i coherents amb el conjunt 
                        d'activitats d'aprenentatge, que prèviament haureu realitzat.
                      Pel 
                        que fa a les activitats de recuperació seran 
                        del mateix tipus que les efectuades durant el procés d’aprenentatge. 
                        En el cas de que alguna sigui de caràcter pràctic, 
                        es possibilitarà l’ús de l’aula d’informàtica 
                        fora d’hores lectives per a que pugueu 
                        treballar amb l’equipament allà disponible.