| Els 
                  Símbols i les Instàncies al Flash. |   | 
               
                | Doncs 
                    una imatge, una animació o un botó 
                    que podrem reutilitzar les vegades que sigui necessari dins 
                    una pel·lícula Flash.
 | Què 
                    hem d’entendre com a símbol? | 
               
                | Tot 
                    símbol situat a l’escenari de 
                    Flash serà una instància. | I 
                    una instància? | 
               
                | Per 
                    a reduir la grandària dels fitxers, 
                    per a simplificar l’edició de 
                    les pel·lícules i per a crear interactivitat. 
                     | Perquè 
                    fem servir símbols a Flash? | 
               
                |  | Creació 
                    de un símbol | 
               
                |   | Qualsevol 
                    imatge situada a l’escenari d’una pel·lícula 
                    Flash pot convertir-se en un símbol.  | 
               
                | Només 
                    haurem de seleccionar-la i tot seguit triarem al menú 
                    Insertar > Convertir en símbolo. |  | 
               
                | Tot 
                    seguit copia la imatge del fantasma a l’escenari 
                    d’una pel·lícula nova prèviament 
                    oberta al Flash. Segueix els passos abans explicats. Al quadre 
                    de diàleg Propiedades de símbolo, 
                    introdueix ghost 
                    com a nom i accepta. |  | 
               
                |  | El 
                    fantasma de l’escenari és ara 
                    una instància del símbol. | 
               
                | Ara 
                    podríeu anular la selecció de la instància 
                    del símbol, seleccioneu-la de nou i tot seguit mou-la. 
                    Com pots observar es mou com si d’un sol objecte es 
                    tractés..   Flash 
                    emmagatzema els símbols a la biblioteca. Cada pel·lícula 
                    té la seva pròpia biblioteca. Selecciona 
                     Ventana>Biblioteca i podràs 
                    visualitzar el seu contingut. |  | 
               
                |  | Activitat | 
               
                |  
                    Un 
                      cop heu creat un símbol podreu emprar instàncies 
                      d’ell en qualsevol part de una pel·lícula, 
                      i tantes com desitgeu. Bé, 
                      arrossega varies instàncies d’un símbol 
                      a l’escenari de treball. Podràs modificar-les, 
                      en grandària, (modificador escala) 
                      rotar-les (modificador rotación). 
                      També podràs modificar les propietats 
                      de color, to i transparència.  Seleccioneu 
                      la instància a l’àrea de treball i després 
                      tria Ventana > Paneles > Efecto  |  | 
               
                | Hauràs 
                    de parar compta. Sí edites un símbol 
                    canviaran totes les instàncies de la pel·lícula 
                    que el continguin. Pot ser això és 
                    el que vols, doncs veiem com fer-ho |  | 
               
                |  | Edició 
                  de Símbols. | 
               
                |   | Selecciona 
                    una instància i tria Edición > 
                    Editar símbolos. Quan 
                    editem un símbol, la resta de la pel·lícula 
                    desapareix i el símbol es mostra tot sol I totes les 
                    característiques de Flash hi són disponibles. També 
                    ho podràs fer clicant dues vegades sobre una 
                    instància. Però vigila, sí 
                    edites un símbol totes les instàncies que el 
                    contenen canviaran, però les variacions 
                    d’aquestes instàncies continuaran igual. | 
               
                |  | Activitat | 
               
                | Per 
                    acabar amb aquest apartat de símbols i instàncies 
                    només ens resta practicar el punt anterior. Amb els 
                    símbols: casa, arbre, muntanyes,... fes un paisatge 
                    que inclogui varies instàncies que modificaràs 
                    segons has après anteriorment. |  | 
               
                |  |   | 
               
                |  | by 
                  Jordi Jordan |