| CURS
TIC (ITC) - QUARTA SESSIÓ. CERCA EN INTERNET i EMAIL |
|
|
 |
 |
|
| Cerca
en internet i e-mail. |
Pràctica
G |
| Cerca
guiada (Webquest) |
|
| Bernie
Dodge, Creador-Inventor de les WebQuest. |
The
WebQuest Page) |
Podríem
definir-la com l'activitat TIC per excel·lència.
En aquest tipus d'activitat l'alumne cercarà, obtindrà,
analitzarà i processarà una quantitat ingent
d'informació que extraurà totalment dels
recursos present a les WWW. Podem proposar-nos dos
tipus de WEBQUEST: Una de curta durada on el propòsit
sigui més general ( sense aprofundir en cap tema en
concret) i una de llarga durada on aprofundirem en
cada tema proposat.
La
extensió de l'activitat ens marcarà el destinatari,
tot i que generalment estan destinades a treballar-se en
grup (activitats col·laboratives). Una
pregunta encisadora, un tema controvertit, engrescador, polèmic...
serà el punt de partida d'una activitat on és
tant important la solució com el procés
seguit per a trobar-la. |
|
| |
Objectius.
|
| Fomentar
la cerca d'informació. |
| Aprendre
ha recopilar, seleccionar, ordenar, analitzar i explicar
el que s'ha cercat. |
| Aprendre
ha plantejar hipòtesis i ha determinar si aquestes
han estat utilitzades adequadament. |
| Incrementant
les habilitats de resumir, seleccionar, elaborar
|
| Adquirir
maduresa per entendre fets subjectius extraïent informació
de diverses opinions divergents. |
| Adquirir
hàbits de treballt dexactitud i de imparcialitat. |
| Fomentar
el treball coorporatiu. |
| Aprofundir
en la comprensió cercant informació de diferents
fons de manera subjectiva. |
| Apendre
a treballar sota l'emprenta d'un objectiu predeterminat
amb uns condicionants especificats. |
| Potenciar
la creativitat i lexpressió artística
en la creació de documents elèctronics o
tradicionals. |
| Potenciar
lautoconeixement. |
| I
un sense fi d'objectius que vindran determinats pel desenvolupament
particular de les vostres activitats |
|
|
| |
Mètode
de treball |
| Cal
triar un tema interessant i encisador pel grup d'alumnes. |
|
| El
professor/a elaborarà una pàgina web amb una estructura
tipica. |
|
| Estructura
típica d'una WEBQUEST
|
 |
| |
Resultats. |
| Augmentarem
la capacitat d'anàlisi i d'extracció de
conclussions personals sobre un tema determinat.. |
| Augmentar
la capacitat cognitiva de l'alumne tot augmentant-li la
capacitat de decisió a l'hora de destriar una informació
que en principi pugi ser vàlida per desenvolupar
l'activitat. |
| Augmentar
la confiança de l'alumne motivant-lo a participar
obertament en debats a classe. |
| Augmentar
les capacitats de treball en grup (participació,
tolerància,...) |
| I
un seguit important de resultats que vindran determinats
pel desenvolupament particular de les vostres activitats |
|
|
| |
by
Jordi Jordan |