SITE'S MAP SADEX

Exercicis d'autoformació sobre Control Informàtic.
Correcció i dinamització.
Ara, tot sols o per grups, haureu d'anar treballant i què millor que fer-ne els exercicis que després fareu executar als vostres alumnes. És clar que els podreu modificar, ampliar, substituir, etc... Però això no treu de que siguin uns exercicis ben estructurats, tot seguint una seqüència adequada a les activitats d'ensenyament - aprenentatge que haureu de fer amb els vostres alumnes. - evidentment salvant diferencies de nivell, etapa, cicle...-
Bé arriba l'hora de la veritat, ja tenim de mà l'equip SADEX.
Si heu observat bé haureu vist un arxiu ZIP amb la solució dels exercicis, seria preferible que no l'obriu, si teniu algun dubte pregunteu-me, jo estaré a la vostra disposició en tot moment. Convé també anar fent servir l'ajut de WIN-LOGO i del Micromón SADEX, fer-los servir ens donaran aquells recursos que de vegades trobem en falta quan treballem amb els nostres alumnes.
Obriu el CD-ROM de Formació "Tecnologia" i accediu a la carpeta SADEX/Material Suport. Cliqueu dos cops sobre el document Profesor3 i comenceu a treballar.
Haureu de fer com a mínim els següents exercicis:
Dissenyeu un:
Procediment que encén i apaga un díode led connectat a la sortida digital 1.

Exercici 1.

Procediment que manté encès un díode led durant un temps - 5s - connectat a la sortida digital 1
Exercici 2.
Procediment que manté una làmpada encesa durant 10 s mitjançant la sortida digital 1.
Exercici 3.
Procediment que manté una làmpada encesa durant 10 s mitjançant la sortida per relè 1.
Exercici 4.
Procediment que encén i apaga 10 vegades una làmpada làmpada connectada a la sortida per relè 1
Exercici 5.
Procediment que encén i apaga intermitentment dues làmpades un número determinat de vegades - :n és el número de vegades - Una làmpada estarà connectada a la sortida per relè 1 i l'altra a la 2
Exercici 6.
Procediment semàfor 1. Encendrà i apagarà un sol cop i de manera seqüencial les tres bombetes del semàfor. Emprarem les sortides digitals de la següent forma: Vermell-1, Groc-2, Verd-3
Exercici 7.
Procediment semàfor 2. Encendrà i apagarà deu cops de manera seqüencial les tres bombetes del semàfor. Emprarem les sortides digitals de la següent forma: Vermell-1, Groc-2, Verd-3
Exercici 8.
Procediment semàfor 3. Encendrà i apagarà de manera indefinida i seqüencial les tres bombetes del semàfor. Emprarem les sortides digitals de la següent forma: Vermell-1, Groc-2, Verd-3
Exercici 9.
Procediment semàfor 4. Encendrà i apagarà de manera indefinida i seqüencial les tres bombetes del semàfor. Emprarem les sortides digitals de la següent forma: Vermell-1, Groc-2, Verd-3. Caldrà fer servir la variable :temps que serà el temps d'encesa de cada bombeta.
Exercici 10.
Procediment semàfor 5. Encendrà i apagarà de manera indefinida i seqüencial les tres bombetes del semàfor fins que pitjem una tecla. Emprarem les sortides digitals de la següent forma: Vermell-1, Groc-2, Verd-3. Caldrà fer servir la variable :temps que serà el temps d'encesa de cada bombeta.
Exercici 11.

Procediment semàfor amb un pas de vianants. Cotxes: Vermell-1, Groc-2, Verd-3. Vianants: Vermell-4,Verd-5. Diferents propostes.

Exercici 12.
Procediment semàfor amb un pas de vianants i amb senyal sonor per a invidents. Cotxes: Vermell-1, Groc-2, Verd-3. Vianants: Vermell-4,Verd-5.
Exercici 13.

Procediment semàfor amb un pas de vianants. El semàfor de cotxes funciona normal, el de vianants estarà sempre en vermell
fins que un vianant polsi un botó (entrada digital 1) moment en el que el seu semàfor es posarà en verd i el del cotxes en vermell. Cotxes: Vermell-1, Groc-2, Verd-3. Vianants: Vermell-4,Verd-5.

Exercici 14.
fins que un vianant polsi un botó (entrada digital 1) moment en el que el seu semàfor es posarà en verd i el del cotxes en vermell. En aquest cas caldrà assegurar un temps mínim de funcionament del semàfor dels cotxes - Cotxes: Vermell-1, Groc-2, Verd-3. Vianants: Vermell-4,Verd-5.
Exercici 15.
Procediment que controla el gir del motor 1 fins que es premi una tecla.
Exercici 16.
Procediment que controla el gir del motor 1 fins que es premi una tecla. En sortir del programa el motor quedarà aturat. Cal fer servir una condició de sortida més una estructura recursiva de cua.
Exercici 17.
Procediment que controla el gir del motor 1 fins que es premi una tecla. En sortir del programa el motor quedarà aturat. Cal fer servir l'estructura de bucle amb la primitiva "mentre"
Exercici 18.
Exercici 19.
Procediment que controla la pujada i la baixada d'una barrera per teclat. "p": Pujar, "a": Aturar, "b": Baixar, "q": Sortir. En aquest cas el procediment també funcionarà si es premen les tecles majuscules.
Exercici 20.
Procediment que controla la pujada i la baixada d'una barrera amb finals de cursa (un sol cicle). :microruptor de pujada: entrada 1.
;microruptor de baixada: entrada 2. :temps= temps que la barrera està oberta
Exercici 21.
a la pàgina anterior / següent