Referències a congressos relacionats amb el món de la informàtica, l'educació, les matemàtiques...



  • World Conference On Computers in Education:

    • WCCE90. Es va celebrar a Sydney el Juliol de 1990.
      • A veure quan deixarem de parlar de computadores a l'educació de la mateixa manera que no parlem de llapis a l'educació. Seymourt Papert.
      • Vaig dir-me que no faria mai un ordinador que no el poguessin fer servir els nens. Alan Kay.
      • Els programes didàctics han de ser fets per un gran equip multidisciplinar. Alfred Bork
      • Si el mediterrani era el mar del passat i l'atlàntic el mar del present, el pacífic és el mar del futur. Organització

    • WCCE95. Es va celebrar a Birmingham l'agost de 1995.
      • Ordinadors, telecomunicacions, pantalles planes, quadern de classe, treball de classe presentat en un sistema multimèdia projectat en un pantalla per tota la classe. Resum la potència del PC i INTERNET en un foli DIN A4. (La idea del DYNABOOK de l'Alan Kay perdura i sembla que es materialitza).

    • WCCE01. Es va celebrar a Copenhaguen del 29 de juliol al 3 d'agost de l'any 2001.


  • International Conference on Technologie in Collegiate Mathematics: ICTCM

    • ICTCM95. Es va celebrar a Houston el novembre de 1995.
      • Actualment els ordinadors es fan cada vegada més petits. Es vol aconseguir el palmtop. La TI92 fa que les calculadores tornin a ser de sobretaula. Totipm
      • Les paraules són màgiques. Totipm



Problema del dia, del mes, de l'any, de sempre:









    Si per resoldre un problema, el plantejament de qual, cal resoldre per Gauss un sistema de 4 equacions amb 4 incògnites i tenint en compte que la pissarra fa 2 metres per 1 metre 20. Es demana quina ha d'ésser la grandària de la lletra (Font ARIAL) que cal utilitzar per escriure les incògnites?

    Ampliació: Calcular els augments que ha de tenir les ulleres de llargavista que han de dur els alumnes de la segona fila per veure aquesta lletra en el "supositori" que el professor hagi estat capaç de fer el quadre puntillista a la pissarra que representa la solució de l'esmentat problema?


    Bé, no sabia com dir un problema que, suposo, tots el professors de matemàtiques si més no, hem de sofrir. El de la grandària de les pissarres. Qui sigui capaç d'inquibir la majoria de problemes (sense esborrar, enters) en les pissarres estàndard que tenim en els instituts que ho expliqui als altres. Però si sou dels que creieu que la grandària de les pissarres no és suficient envieu-me un e-mail. amb les dades següents:


    Nom:
    Assignatura: Centre d'ensenyament:
    tel (per si cal):
    Campanya: pro pissarres grans o dues pissarres a les aules

    Si hi ha un bon grapat de missatges procuraré fer-ho saber al Departament d'Ensenyament.


    Després de casi un any d'haver començat la campanya pro pissarres grans anem a fer balanç de l'estudi:

    -He rebut 2 missatges.
    -Un va ésser del meu germà.

    Conclusions:

    -No sembla que aquest problema sigui gaire comú.
    -O no hi ha gaire gent que hagi llegit aquesta pàgina.
    -O no hi ha gaire gent que hagi tingut la paciència d'arribar fins aquí a baix.

    ????????

    -(29/11/98) He rebut dues propostes més, una estava d'acord i l'altre deia que encara eren massa grosses :)
    -(29/05/99) He rebut més propostes i ara sí, totes estan d'acord amb l'enunciat del problema. :-O
www.totipm.com