2 BALL NBA

El 2 ball és un joc de bàsquet que es practica en parella. És un joc ideal per practicar el rebot i els llançaments a cistella. L'hem posat l'adjectiu NBA perquè  al cap de setmana de les estrelles és fa una competició basada en aquest joc. A Espanya, la NBA amb el patrocini de Kellog's, ha fet una promoció itinerant d'aquest joc. En aquesta pàgina simplement us vull fer un petit resum del joc i donar-vos algunes eines que a mi m'han sigut profitoses. Si voleu desenvolupar el joc amb d'èxit poseu vos en contacte amb:  NBA 2ball, España; nº de FAX: 93 540 4295. Ells us facilitaran informació sobre les demostracions per mestres i entrenadors, on podreu aconseguir material de suport i una demostració pràctica del joc.També podeu enllaçar amb la Web oficial dels USA:NBA 2ball

NOM DEL JOC :

2 BALL-NBA

ORGANITZACIÓ DELS ALUMNES: Com us hem comentat en la introducció el 2 ball es juga en parella. En la NBA es fa mixte, però el podeu practicar de la forma que vulgueu; si us interessa, jo també el faig mixte perquè considero que, pedagògicament, és més positiu per nens i nenes.

TERRENY DE JOC: Com a mínim hauríeu de disposar de mitja pista de bàsquet.

MATERIAL: Necessitareu una pilota de bàsquet, 6 bases de llançament, un full d'anotació i un cronòmetre. Si podeu anar a una de les sessions de demostració us donaran una motxilla on trobareu tot el material. Val la pena !!

DESENVOLUPAMENT DEL JOC: L'objectiu del joc és fer la major quantitat de punts possibles. Els punts es fan encistellant des de diferents zones marcades al camp. Hi ha dos tipus de zones:
  • Les marcades amb bases: Hem de fer el llançament trepitjant a sobre d'una base. Les bases les podeu fer amb cèrcols, marcar-les amb guix... (A la motxilla hi ha un joc de bases de qualitat amb el valor dels llançaments tipografiat en gran format).
  • Les marcades pel tipus de llançament: es poden fer safates a prop de la cistella.
Cada zona té un valor en punts. Les safates valen 2 punts; hi ha 2 zones de 2 punts; 1 zona de 3 punts; 1 zona de 5 punts; 1 zona de 7 punts i 1 zona de 8 punts.

Hi ha un temps límit d'un minut per fer els llançaments. (A la motxilla hi ha un CD amb peces musicals d'un minut).
El joc comença amb una passada des del centre del camp cap a la parella, aquesta, ha d'estar situada a sobre d'una base i fer un llançament a cistella.
Els tirs han de ser alternatius. Després de fer un llançament, el mateix jugador ha d'anar a buscar el seu propi rebot i passar la pilota a la parella, que ja ha d'estar col·locada en una base o a sota de la cistella.
Si els jugadors no fan passos, dobles ni qualsevol altra falta tècnica, tindran una bonificació de 5 punts.
Si els jugadors llancen a cistella des de totes les posicions (tot i que no la fiquin a dintre), tindran una bonificació de 5 punts
video.avi 1,18MB
Només es podran fer dues cistelles de safata, és a dir, com a màxim es podran aconseguir 4 punts des d'aquesta posició.
El seguiment de les anotacions el farà la següent parella de participants, fent servir un full d'anotació plastificat i un retolador Vileda. (A la motxilla hi ha una carpeta amb un full d'anotació i un retolador. Personalment, he agafat el full l'he escanejat i he plastificat dues còpies per no fer malbé l'original).
Al full d'anotació hi surten marcades les zones de llançament per dos nivells de dificultat. Si voleu obtenir una imatge de qualitat de les dues fulles feu clic a sobre de l'imatge minimitzada:
  • NIVELL 1:
Taula d'anotaciķ de Nivell 1
  • NIVELL 2:
Taula d'anotaciķ de Nivell 2
Els requadres situats al costat de les zones de llançament s'utilitzen per seguir els punts acumulats durant el joc. Cada cistella s'ha de marcar dins del requadre corresponent.
El requadre de punts de bonificació està a sota de les pistes. S'han de marcar les bonificacions aconseguides.
Al final del joc s'han de sumar els punts aconseguits per encistellades i a continuació afegir els punts de bonificació; obtindrem així la puntuació total de l'equip.
Si vols la taula que faig servir jo per apuntar els resultats de la competició te la pots descarregar directament al Word clicant aquí .