Lectura per parelles
Algunes persones Neolectores
tenen especial dificultat i a la vegada especial interès en la Lectura
i en el marc de les activitats de la classe sovint trobem dificultats per
poder dedicar temps a la lectura individualitzada. La lectura per parelles
és un recurs interessant per fer servir en aquests casos.
Es tracta d'aparellar una
persona que sap llegir (sovint una persona voluntària de Graduat)
amb una Neolectora i que en un temps estipulat a la setmana es trobin per
llegir. La Neolectora llegeix en veu alta i la tutora ajuda, corrigeix,
comprova la comprensió...
Aquesta experiència
l'han duta a terme a l'EA Trinitat Vella. Si voleu més informació
podeu parlar amb la Montse.
Treball de final de curs
Amb la intenció de fer un repàs sobre els objectius que es perseguien aquest curs amb un grup de Neolectores, vaig proposar escriure una carta explicant allò que havien après. Primer vam fer un llistat i després la carta. Aquesta activitat va ser molt motivadora perquè es van adonar que havien après coses, és a dir, van veure el got mig ple i no mig buit.
Aquí teniu un exemple
:
Sant Joan Despí, 25 de mayo 2001
Querida hermana:
Sabes que estoy en la escuela. He aprendido a escribir en el ordenador,
a buscar las palabras en el diccionario, a escribir postales,
a separar las palabras, abreviaturas, a rellenar
impresos, las nueve palabras, los números de los meses
del año, que los nombres propios se escriben con letra
mayúscula, a hacer crucigramas, se escribe b cuando
está entre medio de dos as.
Hemos aprendido a leer diferentes tipos de letras, el año
de nacimiento, a escribir felicitaciones de Navidad y los sobres,
a entender los dibujos que explican historias.
Besos.
Carmen Pérez Delgado
Una
manera de treballar la comprensió lectora: la reelaboració
del text