1. El procés
d'aprenentatge de la lectura. Les dificultats d'aprenentatge.
Una exposició dels
presupostos teòrics dels quals parteixo per interpretar com es produeix
el procés.
2. Anàlisi de
la lectura d'un text.
(¿Cómo leo? ¿Dónde
me equivoco más y por qué?) està pensada per ser
treballada individualment amb l'alumnat que es senti especialment insegur
en la lectura. Permet que la persona prengui consciència de les
seves dificultats concretes i que superi la impressió general de
que no sap llegir. A partir de determinar quins són els problemes
es poden afrontar més fàcilment i s'estimula la motivació.
Sovint l'alumnat considera
que aprenen més a llegir si llegeixen en veu alta i el professorat
els escolta i corregeix els errors en la descodificació o els ajuda
quan dubten. El problema és que resulta difícil poder disposar
del temps suficient per llegir individualment amb cada persona. Hi ha diferents
possibilitats per solucionar aquest problema: comptar amb ajuda en l'aula
o fer servir la lectura per parelles (una persona d'un nivell més
alt ajuda a la que aprèn).
3. Unes pautes per com realitzar
la correcció de la lectura en
veu alta.
Quant realitzem la lectura
individual en veu alta amb un/a alumne prenem una sèrie de decisions
sobre quan, com, fins a quin punt corregir.
4. Comentari de llibres
de lectura que he fet servir amb Certificat.