Tornar pàgina principal
Com millorar la lectura? Com afrontar els problemes de descodificació i els de comprensió? Quins llibres es poden fer servir per llegir?

1. El procés d'aprenentatge de la lectura. Les dificultats d'aprenentatge.
Una exposició dels presupostos teòrics dels quals parteixo per interpretar com es produeix el procés.

2. Anàlisi de la lectura d'un text. (¿Cómo leo? ¿Dónde me equivoco más y por qué?) està pensada per ser treballada individualment amb l'alumnat que es senti especialment insegur en la lectura. Permet que la persona prengui consciència de les seves dificultats concretes i que superi la impressió general de que no sap llegir. A partir de determinar quins són els problemes es poden afrontar més fàcilment i s'estimula la motivació.
Sovint l'alumnat considera que aprenen més a llegir si llegeixen en veu alta i el professorat els escolta i corregeix els errors en la descodificació o els ajuda quan dubten. El problema és que resulta difícil poder disposar del temps suficient per llegir individualment amb cada persona. Hi ha diferents possibilitats per solucionar aquest problema: comptar amb ajuda en l'aula o fer servir la lectura per parelles (una persona d'un nivell més alt ajuda a la que aprèn).

3. Unes pautes per com realitzar la correcció de la lectura en veu alta.
Quant realitzem la lectura individual en veu alta amb un/a alumne prenem una sèrie de decisions sobre quan, com, fins a quin punt corregir.

4. Comentari de llibres de lectura que he fet servir amb Certificat.