Els blocs i la seva aplicació a l'aula |
||||
Mòdul 1 |
||||
BLOC, WEBLOG O BITÀCOLA? |
||||
L'origen del nom | ||||
La paraula bloc ve de l'anglès weblog ( 'logging the web': escriure a la Xarxa). | ||||
Una mica d'història | ||||
|
||||
(Extret de la Wikipedia) | ||||
Definició del TERMCAT
BLOC. Pàgina web, generalment de caràcter personal i poc institucional, amb una estructura cronològica que s'actualitza regularment i que presenta informació o opinions sobre temes diversos. |
||||
Així doncs, un bloc és un lloc web gratuït, periòdicament actualitzat que emmagatzema cronològicament entrades o articles (textos, gràfics, fotos) personals o col·lectius al voltant de determinats temes, sense necessitat de cap programa d'edició de pàgines web. Les aportacions hi apareixen en un ordre cronològic invers.
El bloc permet que els lectors comentin les entrades o articles i l'autor pugui respondre aquests comentaris; fomenta, per tant, el treball col·laboratiu i l'intercanvi. Al marge de les utilitzacions didàctiques concretes, bàsicament, els avantatges d'aquesta eina TIC són que permet...
|
||||
CONTINGUTS I ESTRUCTURA | ||||
El weblog o quadern de bitàcola té l'estructura d'un diari personal, però ofereix possibilitats molt diverses en funció dels continguts, els destinataris i la intenció amb la qual ha estat creat: pot ser una revista monogràfica, un espai de reflexió, opinió i actualitat, un banc de recursos, una agenda col.lectiva, un espai de treball col.laboratiu... |
||||