...El treball realitzat sobre aquest artista també es va fer amb nens i nenes de P4 i P5, en un taller de tres sessions.

En la primera sessió es va presentar l'artista, qui era, on havia nascut, que li agrada fer,...es van mostrar fotografies i es van observar algunes làmines i llibres sobre la seva obra.

En aquesta mateixa sessió ens vam centrar en l'obra L'arbre vermell que ens mostra un arbre sense fulles, tenebrós,... després de comentar tot allò que suggereix aquesta pintura (colors, l'estació de l'any, sensacions, moment del dia,...) cada nen/a creà el seu propi arbre i li posà un nom. Es van utilitzar ceres toves i una aiguada com a fons.

 

 

...En la segona activitat vam observar làmines d'obres on domina la retícula negra amb blocs de colors primaris, a part del negre i el gris. Un exemple d'una d'elles és l'obra Gran composició A. Es treballen conceptes com línia vertical i horitzontal, línia recta, els colors, les formes quadrades i rectangulars,...

La proposta va ser la de crear una retícula a base de línies rectes i omplir alguns dels espais amb colors primaris. Es va realitzar amb retoladors. També podriem fer servir altres materials i tècniques en activitats inspirades en aquests quadres, com cinta adhesiva de pintor per marcar la retícula, rodets per pintar, peces de Lego, un programa de dibuix informàtic, etc...

 

...En la darrera activitat del taller es va mostrar la làmina del quadre Broadway. Curiosament, quan es preguntà als nens i nenes amb què els feia pensar l'obra, algú va veure la semblança amb un plànol d'una ciutat, amb carrers,... que és precisament el que Mondrian va voler representar.

Es van utilitzar tires de cartolines de diferents colors per fer entramats com els carrers, i es van superposar retalls d'aquestes per simbolitzar els edificis, els cotxes,...