..

.Algunes de les tècniques que utilitzava Pollock com el gotejat, esquitxat (dripping) són fàcils i divertides per realitzar amb nenes i nens petits. Els meus alumnes van descobrir a Pollock a partir d'una activitat realitzada a priori. Aquesta es tractava de submergir dins de pintura boles, pilotes petites, boles de plataner,... qualsevol element esfèric i de diferents textures. Una vegada dins la pintura es treu amb una cullera i es deixa caure a sobre de la superfície on es farà la creació. Aquesta cal que estigui dins d'una capsa o recipient amb els marges elevats (les tapes de capses de folis són ideals). Se sacseja fent que la bola vagi d'un costat a l'altre mentre va marcant el camí. Es poden utilizar diferents colors, diferents mides, textures,... així les emprentes són més variades.

En acabar de fer els traços marcats per les boles també es podien afegir regalins de pintura (van bé uns pots dossificadors).

...En una altra sessió, vaig portar a la classe un llibre sobre l'artista: "Pollock, argent sur noir, blanc, jaune i rouge" d'Art en jeu. Ens endinsa gradualment en una obra observant un petit detall i creant un paral·lelisme amb la natura, amb les branques que es creuen dels arbres, amb les herbes d'un prat,... Els nens/es es van adonar que aquelles pintures que havien realitzat amb les boles se semblaven molt a la pintura de Pollock.

...En aquesta darrera sessió, vam realitzar una gran pintura a terra, igual com treballava Pollock. Sobre un paper blanc, els petits artistes van començar a deixar gotejar els pinzells, a fer esquitxades, a deixar caure regalins de pintures,... a mida que s'anava emplenant la superficie els nens/es treballaven amb més llibertat i decisió. De fet, es tractava d'improvitzar, de deixar que l'atzar hi tingués un paper important, igual que en les obres de Pollock.