Contingut
Correu de Maria del Mar Lluelles Perera

Una cacera del tresor adreçada a tots els usuaris de les TAC

© Maria del Mar Lluelles Perera

Introducció

El Mozilla Thunderbird és un programa client de missatgeria, lliure i gratuït, amb les funcions bàsiques d'enviar i rebre correus, crear i organitzar carpetes, gestionar la llibreta d’adreces i cercar missatges. També ens ofereix altres possibilitats com gestionar el correu brossa, importar i filtrar missatges, instal.lar complements i personalitzar l'entorn.

Preguntes

1. Què és Thunderbird? Quins avantatges presenta?
  2. En quin web pots trobar i descarregar la darrera versió del Mozilla Thunderbird?
  3. Què ens permet transportar el Thunderbird Portable? En quin web el pots localitzar?
  4. Quines novetats presenta la última versió del Thunderbird ?
  5. Com podem canviar el format dels missatges (tipus de lletra, color i fons)?
  6. Com podem escollir la llengua a utilitzar? Com poder baixar diccionaris?
  7. Com podem personalitzar la nostra signatura? Quines dades podem afegir-hi?
  8. Quina és la diferència entre la llibreta d'adreces personal i les adreces recollides?
  9. Com podem crear un contacte? I editar-lo?
  10. Quines dades ens cal afegir per crear una llista de contactes?
  11. Quina és la utilitat d'un tema? Com podem actualitzar-lo?
  12. Quines són les categories dels complements?
  13. Quina és la utilitat dels filtres? Quines són les regles de filtratge?
  14. Quins elements podem afegir a la barra d'eines?
  15. Com podem marcar els missatge com a correu brossa? Com els podem eliminar?
  16. Quines sòn les opcions de seguretat del Thunderbird?
  17. Com podem canviar els paràmetres del servidor d'entrada (nom, port, usuari)? I els de sortida?
  18. Quina és la utilitat de les etiquetes? Com podem activar-les
  19. On es guarden, per defecte, els fitxers adjunts dels missatges? Com podem modificar-ho?
  20. On s'obren els missatges per defecte? Com podem canviar-ho?

La gran pregunta

Consisteix en instal·lar o descarregar, en una memòria USB, l'aplicació Thunderbird. Posteriorment caldrà personalitzar-la i comprovar totes les opcions: importar el correu electrònic i la llibreta d'adreces, enviar, rebre i filtrar missatges, controlar el correu brossa i també instal·lar i executar un mínim de 5 complements.

Avaluació

L'avaluació d'aquesta cacera la realitzarà l'alumnat per mitjà de la rúbrica del producte final. En acabar es contrastarà amb la de l'educador.

Per valorar satisfactòriament el treball realitzat hauríeu de sumar més de 15 punts

Correu amb Thunderbird
  Just
(1 punt)