Contingut

Una cacera del tresor d'informàtica adreçada a l'alumnat de cicles formatius i batxillerat

correu de l'autora

INTRODUCCIÓ

Aquesta cacera pretén presentar i treballar la filosofia Web 2.0 amb totes les noves experiències interactives i participatives que proposa, sense deixar de banda els conceptes d'usabilitat i accessibilitat.

PREGUNTES

1. Quines son les diferències entre una plana web estàtica i una web dinàmica?
  2. Què és el Web 2.0 i per a què serveix?
  3. Quins conceptes intervenen en el disseny dels seveis d'informació?
  4. Quines noves aplicacions proporciona el Web 2.0?
  5. D'aquestes, quines utilitzes habitualment? Amb quina finalitat?
  6. En quina pàgina pots consultar el llistat de les 100 millors aplicacions web 2.0?
  7. Una de les eines participatives més valorades és Google, que aporta fins a 11 productes. Saps quin són?
  8. Quines tecnologies donen vida al web 2.0?
  9. Quina és la finalitat de l'aplicació delicious?
  10. Que és una wiki?
  11. Amb quines aplicacions pots crear un mapa conceptual?
  12. Que podem fer amb l'aplicació Ning?
  13. Quina eina ens permet emmagatzemar informació i recuperar-la des de qualsevol ordinador amb connexió a internet?
  14. Quins editors de fotografia en línia coneixes?
  15. Que ens permet el Weblog?
  16. Saps on penjar gratuïtament la teva pàgina web?

LA GRAN PREGUNTA

Per parelles escolliu 5 de les 100 millors aplicacions web 2.0. Feu una pàgina web accessible, amb diferents exemples, on s'expliqui la utilitat i el funcionament de cadascuna d'elles. Valideu-la amb el programa Examinator i finalment presenteu-la a la resta de companys.

Nota: Cada parella ha d'escollir 5 aplicacions diferents. Es demana la nota màxima d'accessibilitat, és a dir un 10.

RECURSOS D'INTERNET

Vídeo: Web 2.0 i educació

Cool Tools for School

Wiki: Cool Tools for School