PROJECTE

L'ATENCIĶ A LA DIVERSITAT I A LES NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS MITJANĮANT WEBQUESTS I CACERES DEL TRESOR

Webquests

• Aprèn amb el Barça: Aquesta WebQuest s'adreça als alumnes del Cicle Inicial de Primària que presenten dificultats en la lectura i als de Necessitats Educatives Especials. El seu objectiu és el de fomentar l'aprenentatge de la lecto-escriptura mitjançant la realització de diferents activitats utilitzant el Barça i les TIC com a elements motivadors.Accessibilitat: La confluència de diferents tipus de llenguatge en les informacions i les tasques, com també facilitar l’accés des de programari lliure, s’ha reforçat mitjançant els següents recursos:
    • Text en lletra de pal, per tal de facilitar la comprensió als alumnes en processos inicials de comprensió del llenguatge escrit.
    • El text s’acompanya d’estímuls gràfics i pictogràfics
    • So digitalitzat en MP3, per a que s’engegui independentment en pàgina nova el programa reproductor d’àudio de l’ordinador, i so digitalitzat integrat a la pàgina per aquells ordinadors amb el programa QuickTime per a windows instal·lat ja a l’ordinador.
    • Activitats JClic, accessibles des de diferents sistemes operatius.
    • Activitats per a programes d’ofimàtica (processador de text o full de càcul) elaborades en dues versions, una per l’Office de Microsoft i altres per l’Oppen Office).
  • Trobareu informaciķ més detallada en l'article de la webquest.

• Recursos informātics per a les Aules Obertes: Una Webquest amb un ampli ventall de materials, experičncies i propostes didāctiques adreįat a tot el professorat que imparteix docčncia a les Aules Obertes

• Recursos informàtics per a alumnes nouvinguts: Una Webquest, accessible i fācil d'usar a l'escola, dirigida a tots els educadors/es que necessitin, en la seva tasca diāria, utilitzar nous recursos per facilitar la integraciķ dels alumnes nouvinguts.

• Recursos informàtics per educació especial: Una WebQuest per a professors d'educaciķ especial, infantil, primāria, secundāria, de pedagogia terapčutica, de les UAC, mestres d'escoles d'educaciķ especial, psicopedagogs, logopedes i d'altres professionals que atenguin alumnat amb característiques similars. L'objectiu d'aquesta webquest és donar a cončixer als educadors el ventall de recursos informātics que existeixen per alumnes amb necessitats educatives especials escolaritzats en les etapes de l'ensenyament obligatori.

• Aprèn amb el Barça Recursos informātics per a les Aules Obertes
    Recursos informātics per alumnes nouvinguts Recursos informātics per educaciķ especial

Caceres del Tresor

• Treballem els contes: Una cacera del tresor de les ārees de llengua catalana i castellana. S'adreįa a l'alumnat d'educació infantil i primària i té com a objectiu principal el de fomentar l'aprenentatge de la lecto-escriptura.

• Símbols de Catalunya: Una cacera del tresor de les àrees de ciències de la naturalesa, ciències socials, llengua catalana, educació visual i plàstica, música i tecnología. S'adreįa a l'alumnat d'educació primària i al de les aules d'acollida.

• Mascotes: Una cacera del tresor de l'àrea de ciències de la naturalesa, que incorpora continguts propis de les TIC. S'adreça a l'alumnat d'educació primària Cicle Mitjà i Superior.

• Els països de l'euro: Una cacera del tresor de Ciències Socials per a l'alumnat de les d'Aules Obertes.

• Els terratrèmols: Una cacera del tresor de ciències naturals per a secundària.

• Busques feina: Una cacera del tresor de les àrees de orientació i tutoria que s'adreça als alumnes de l'aula oberta i del cicles formatius amb l'objectiu d'assessorar dels passos a seguir per a cercar feina.

• Aula de programari lliure: Una cacera del tresor de l'àrea de tecnologia adreçada als alumnes de Secundària, de Cicles Formatius de Grau Mitjà i de Batxillerat que volen utilitzar el programari lliure a l'aula.

• Presentacions amb programari lliure: Una cacera del tresor adreįada als alumnes de batxillerat i de cicles formatius que vulguin realitzar una presentació amb programari lliure.

• Webs amb Dreamweaver: Una cacera del tresor d'informàtica per a Cicles Formatius i Batxillerat.

• Webs accessibles: Una cacera del tresor adreçada als alumnes dels cicles formatius que elaborin webs d'acord amb les normes d'accessibilitat i usabilitat vigents.

• Treballem els contes Símbols de Catalunya
    Mascotes Els països de l'euro
    Els terratrčmols Busques feina?
    Aula de programari lliure Presentacions amb programari lliure
    Webs amb dreamweaver Webs accessibles