1-Taller dedicat al joc dels barrets. Lletres i nombres.

Significació de cadascun. Associació. Espai de creació.

Joc de barrets i lletres alumnes 4t de Primària del CEIP Les Fonts

Barrets i caixes: Instal·lació de JM Calleja i Joan Casellas amb fotografia d'Antoni Bernard.

Desenvolupament de la creativitat.

Joc creatiu a partir de lletres. alumnes 3r de Primària del CEIP Les Fonts.

Exemples desenvolupats a l'escola:
arxiu pdf 1
arxiu pdf 2

Altres realitzats per alumnes de 5è de Primària de l'escola CEIP Francesc Burniol.

Com el exemples dels alumnes Adela de Trenquelléon de Barcelona d'Educació infantil. 5 anys.

Exemples desenvolupats al museu:

Joc creatiu segons el nombre o la lletra

el 3 floral

la M o W

El mar i la reina

la nòria

l'avió

Propostes a partir de la X
Tot caminant amb les lletres
Proposar la creativitat és un joc que ens ajuda a pensar i a desenvolupar idees

Espai de joc de barrets. Materials reciclats. Possibilitat i desenvolupament per a la festa de Carnestoltes, etc.

Barrets a la Boulangerie del mercat d'Avignon

2-Taller dedicat al joc de les rodes

Formes estrellades. Desenvolupament iconogràfic.

La quadratura del cercle. L'art i el quadrat.

3- Juguem amb les formes de les fulles

Morfologia, jocs d'associació. Observació del natural. Taller de dibuix i color. Línia, contorn, textures.

fulles de tardor

Morfologia fulles colors. arxiu fulles tardor. arxiu fulles colors

Podeu treballar des de l''àmbit de cercar més formes de fulles,analitzar-les, classificarles. després dibuixar-les, treballar els colors, l'associació etc

Exemples realitzats per alumnes de cicle Superior del CEIP Francesc Burniol d'Argentona, el dimarts dia 6 de febrer de 2007.

Joc creat a partir de les fulles

fullafoc

fullacara

Què és?

Dibuix d'en Guillem, clica al damunt i descobriràs què hi ha amagat.

Dibuix de l'elefant engollit per una boa.

Si cliques al damunt obtindràs un pdf amb propostes d'edicions 62 sobre el llibre.

Il·lustració del llibre :
El Petit Príncep

Si cliques al damunt de la il·lustració aniràs a la web on pots llegir el Petit Príncep.

Poema Visual de Joan Brossa.

Ha associat la forma de la fulla en
una gota

Els alumnes de 5è han posat els seus Poemes Visuals a través del seu blog

4-Taller d'animació

Sobre la representació del moviment amb elements objectes, el món de les lletres o nombres. Càmera web i fotografia digital. Històries animades,

Fent fotografies seriades:

Exemples fotografiats:

5-Taller de poesia visual i poemes objecte

Creació de nous poemes objecte i creació de poemes visuals a partir de materials suggerents.

Els alumnes de 5è de CEIP Francesc Burniol, també han treballat des de l'escola la visita a l'exposició i han creat un espai d'aquest en el seu Blog de la classe: dedicat als poemes visuals.

Altres exemples realitzats per mestres en el curs com a formadora ASSESSORAMENT EN L' ÀREA DE
LLENGUATGE VISUAL I PLÀSTIC, al CEIP “Joan XXIII” Les Borges Blanques – Les Garrigues.Curs 2006-07

6- Jocs de taula i jocs de mans

Barret del mag Saban i la seva bareta màgica.

Idees per a fer jocs de màgia

Senyor 1975

Jugem a fer màgia amb les imatges, fem trucs, un racó del món de les il·lusions: Recull de jocs de màgia

Enregistrament de les experiències i les activitats a l'abast de la xarxa telemàtica educativa.

Tots els tallers són adaptables a l'edat. Podem jugar amb el món de les imatges i la representació.

*Per a una millor realització cal la implicació dels docents acompanyants.

inici-------segueix