UNITAT 2
UNITAT 2
CRITERIS AVALUACIÓ
CV2 Valorar si saben comparar les funcions que desenvolupaven els Estats en el passat i les que desenvolupen en l'actualitat per tal de veure les evolucions i involucions socials.
CV6 Observar si coneixen i saben explicar les principals característiques dels grans àmbits culturals del món, i saben respectar críticament les altres cultures i la pròpia.
OBJECTIUS
diferents tipus d'Estats democràtics.
OB3 Localitzar els diferents tipus d'Estats en un mapa polític del món.
reconèixer les funcions de l'Organització de les Nacions Unides.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
Coneixement i interacció amb el món físic
Es garanteix a través de tots els continguts que es desenvolupen al llarg del tema.
Competència social i ciutadana
Participar en debats i intercanviar punts de vista amb la resta de companys.
Tractament de la informació i competència digital
Analitzar diferents tipus de textos i documents.
Buscar informació en fonts de consulta alternatives al llibre de text: AV, Internet i TIC, premsa
escrita i TV
Analitzar la informació d’ il·lustracions, taules, gràfics, fotografies, mapes etc.
Competència en comunicació lingüística
Definir conceptes i argumentar les explicacions personals utilitzant el vocabulari pertinent de les
ciències socials
Competència per aprendre a aprendre
Relacionar i sintetitzar els continguts treballats al llarg del tema. Es poden utilitzar els diferents
llenguatges a l’abast dels alumnes: escrit, oral, AV, etc..
Autonomia i iniciativa personal
Prendre decisions per organitzar la recerca d'informació i per raonar i argumentar les opinions
personals.
Aplicar el coneixements i procediments democràtics per les actuacions personals i de grup:
elecció de delegats, etc..
INTRODUCCIÓ
La segona unitat se centra en l’estudi de l’estat com a organització superior que regeix sobre la població d’un territori. El tema s’estructura en quatre aspectes de l’organització estatal: en primer lloc, defineix i estableix els components de l’estat i estudia la diversitat dels estats del món. Després, assenyala les funcions generals de l’estat i les específiques de l’estat del benestar. Tot seguit, destaca els diferents tipus d’estat que hi ha: els democràtics i les dictadures; els estats laics, els confessionals i les teocràcies i, per acabar, les diferències pel que fa a la forma d’estat (monarquies i repúbliques). La unitat acaba amb referències a les relacions entre els estats i les organitzacions internacionals.
ACTIVITATS UNITAT 2
ACTIVITATS A LA CLASSE AV
4.C16: Projecció dʼun reportatge sobre la globalitzacio i el paper de les ONG. Els alumnes hagafaran apunts per poder utilitzar-los en un debat posterior.
5. Visionat d’un resum sobre la democracia i contestar a una sèrie de preguntes sobre la DEMOCRÀCIA
ACTIVITATS A LA CLASSE CG
1.C2: Preparació per lʼelecció de delegats.
2.C5: Anàlisi dʼun tractat i veure si es compleix.
3.C7: Els alumnes exposaran oralment la informació desenvolupada a la classe AVC7
4.C12: Treball en grup sobre el guió de AVC12
5.C16: Els alumnes que participin en una ONG explicaran la seva experiencia i les activitats i objectius de lʼorganització.
COM ENS ORGANITZEM POLÍTICAMENT A LA SOCIETAT?