METEOROLOGIA

Organització de l'aula per treballar aquesta miniwebquest:
RECURSOS MESTRES 1. En les condicions, proposo que el treball es faci per parelles.
La proposta és fer un aprenentatge compartit -llegir, escriure, fer-se preguntes, parlar-ne, escoltar-se, dialogar (voler entendre l'altra persona i fer-se entendre)- per tal que de manera conjunta vagin construint coneixement.
 
 

2. També podem fer el mateix en petits grups.
És important que en finalitzar l'activitat hi hagi una posada en comú.

  3. Una altra possibilitat és a través de la pissarra digital, sempre i quan sigui participativa -l'alumnat pensa i després comparteix-, que sigui el mateix alumnat qui interactuï -triï, provi, prengui decisions-, qui llegeixi la informació, l'expliqui amb les seves paraules, la debati -una manera d'apropiar-se la informació-.
  4. La mestra o el mestre tria prèviament les activitats que vol fer en gran grup i quines considera que poden fer per parelles.
 

L’avaluació, és una reflexió personal i compartida sobre com aprenen, de la manera de com han realitzat el treball i un adonar-se del perquè de seves actuacions.

 

 

Adreces d'interés

El temps   http://www.wmo.int/pages/themes/weather/index_es.html

El cima http://www.wmo.int/pages/themes/climate/index_es.html

L’aigua http://www.wmo.int/pages/themes/water/index_es.html

Oceans http://www.wmo.int/pages/themes/water/index_es.html

La pàgina d'en Picó http://www.pico.cat/

El temps al món http://www.weatheronline.co.uk/

 

Vídeo http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=23205&p_ex=meteorologia&p_num=3 com fan els registres en una escola

Vídeo http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=32152&p_ex=meteorologia&p_num=3 vocabulari de meteorologia 1a part, durada 7 m.
Vídeo http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=46104&p_ex=meteorologia&p_num=3
2a part durada uns 7 m.

Vídeo http://www.youtube.com/watch?v=_LyUSjqDTeg Un recull de fotografies de glaciars d’arreu del món, abans i ara

 

Per fer una entrada a l'Eduwiki , mireu aquest tutorial.

 

 

Temps

Cada pàgina pot tenir una durada d'una sessió de treball. Dependrà del desenvolupament a l'aula i sobretot si es vol aprofundir en algun aspecte.
En la pàgina OBSERVEM hi ha una ampliació "Per saber-ne més"

 

 

Té present les següents competències:

Les competències comunicatives:

  • Comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Artística i cultural.

Les competències metodològiques:

  • Tractament de la informació i competència digital.
  • Matemàtica
  • Aprendre a aprendre

Les competències personals:

  • Autonomia i iniciativa personal.

Les competències centrades en conviure i habitar el món:

  • El coneixement i la interacció amb el món físic.
  • Social i ciutadana.

 

Atenció a la diversitat

Activitats multinivell, que permeten una certa flexibilitat en el grau d'autonomia o suport que necessitin els infants.
Amb possibilitats de poder aprofundir, si és el cas.

 

Per qualsevol proposta de millora, pregunta o suggeriments, només cal que m'ho feu saber, us ho ben agrairé :-)
montserrat vert ros. mvert2@xtec.cat