DIA EUROPEU SENSE COTXES
RECORREGUTS

DIBUIXEU EL RECORREGUT DE CASA A L'ESCOLA

1. Imagineu-vos el camí que feu per anar de casa a l'escola.

2. Penseu: Quan sortiu de casa, cap on aneu? Aneu recte, tombeu cap a la dreta o cap a l'esquerre? Per on seguiu? Heu d'atravessar alguna cruïlla? Què veieu a cada costat del carrer?

3. Teniu el recorregut en el cap? Doncs ara, l'expliqueu a la vostra parella. Hi esteu tots dos d'acord?

4. Agafeu un full gran DinA-3 i el dibuixeu. Abans de començar, penseu on dibuixareu casa vostra i quina direcció pren el camí.

5. Podeu penjar els vostres treballs a la classe o al passadís. Mireu el vostre treball i el de la resta de la classe. Comenteu entre vosaltres el que observeu.

6. Ara, aneu al o a ,

Mostra un mapa més gran

Cerqueu la vostra ciutat, barri o poble. Observeu el vostre carrer, la situació de casa vostra i la de l'escola.

Podeu imprimir-lo.

També, podeu utilitzar el plànol del vostre poble o ciutat.

7. Compareu el plànol que teniu amb el que heu dibuixat.

Quines diferències hi observeu? Per què?

Quines coses canviaríeu del vostre treball? Per què?

8. Ho comenteu amb la vostra parella i també en podeu parlar amb la resta de la classe.

9. Quins entrebancs o perills hi ha al llarg del recorregut?