DIA EUROPEU SENSE COTXES
RECURSOS MESTRES

*Organització del alumnes per treballar la miniwebquest:

1. En les condicions, proposo que el treball es faci per parelles.
La proposta és fer un aprenentatge compartit -llegir, escriure, fer-se preguntes, parlar-ne, escoltar-se, dialogar (voler entendre l'altra persona i fer-se entendre)- per tal que de manera conjunta vagin construint coneixement.

2. També podem fer el mateix en petits grups.
És important que en finalitzar l'activitat hi hagi una posada en comú.

3. Una altra possibilitat és a través de la pissarra digital, sempre i quan sigui participativa -l'alumnat pensa i després comparteix-, que sigui el mateix alumnat qui interactuï -triï, provi, prengui decisions-, qui llegeixi la informació, l'expliqui amb les seves paraules, la debati -una manera d'apropiar-se la informació-.

4. La mestra o el mestre tria prèviament les activitats que vol fer en gran grup i quines considera que poden fer per parelles.

 
 
 
 
 
 
 
 

*L’avaluació, és una reflexió personal i compartida sobre com aprenen, de la manera de com han realitzat el treball i un adonar-se del perquè de seves actuacions.

*Temps

Cada pàgina pot tenir una durada d'una sessió de treball. Excepte les de “La poesia" i "El recorregut!” que en poden durar dues o més. Depèn del seu desenvolupament a l'aula.

* Adreces que he utilitzat:
Locució de la poesia: http://elsalcoverencsquefantercer.blogspot.com.es/2010/05/poema-el-patinet.html. Bloc de Cosme Garrell.
http://blocs.xtec.cat/lacustaria/2010/05/06/el-patinet-poema-de-joana-raspall/. Bloc de Núria Font.
http://www.elformiguer.org/Pagines/Articles/mobilitat_sostenible.htm
http://mobilityplans.eu/docs/file/SUMP_Brochure_ES_web.pdf
http://www.mobilityweek.eu/fileadmin/files/docs/EMW-Thematic-Guidelines-2012-Spanish.pdf
http://www.xtec.cat/~mferna99/projecte/hiverna.htm. Salvem la Terra.
http://ec.europa.eu/spain/barcelona/images/documents/publicacions/2010/canvi_climatic_-_joves.pdf

* Per saber-ne més:
Els glaciars abans i després: http://www.youtube.com/watch?v=_LyUSjqDTeg
http://fonsesquerra.wordpress.com/2012/05/03/viure-sense-cotxe-i-en-bicicleta/
http://www.mobilityweek.eu
http://dotherightmix.eu
http://www.mobilityweek.eu/resources/
Sobre l'experiment: http://www.portaleureka.com/content/view/434/188/lang,ca/

*Idees per l'observació del recorregut: http://www.xtec.cat/~mvert2/0607eemates/gespai.pdf

*Té present les següents competències:
Comunicativa lingüística i audiovisual.
Artística i cultural.
Tractament de la informació i competència digital.
Matemàtica.
Aprendre a aprendre.
Autonomia i iniciativa personal.
Social i ciutadana.

*Atenció a la diversitat
Activitats multinivell, que permeten una certa flexibilitat en el grau d'autonomia o suport que necessitin els infants.
Amb possibilitats de poder aprofundir, si és el cas.

*Per a qualsevol proposta de millora, pregunta o suggeriments, només cal que m'ho feu saber, us ho ben agrairé.
montserrat vert ros. mvert2@xtec.cat