Estaria adreçat a alumnes de segon cicle d'ESO. Primer de tot recordaria als alumnes de quina manera estan posats els punts sobre d'un sistema de coordenades, és a dir, la seva distribució en quadrants. I el punt essencial seria fer-los veure que els que tenen segona coordenada igual a zero estan sobre l'eix de les abscisses, els que tenen segona coordenada positiva estan dibuixats per sobre de l'eix de les abscisses i els que tenen segona coordenada negativa es troben per sota de l'eix de les abscisses.
Després interessaria fer-los veure que la gràfica d'una funció no és res més que un seguit de punts, i que per tant (utilitzant el primer punt treballat) demanar-me quan la gràfica talla l'eix de les abscisses és equivalent a buscar els punts de la gràfica que tenen segona coordenada igual a zero, demanar-me quins punts de la gràfica estan dibuixats per sobre de l'eix x és equivalent a buscar els punts de la gràfica que tenen segona coordenada positiva i els punts de la gràfica que es troben per sota de l'eix x són aquells que la seva segona coordenada és negativa.
Posteriorment entraríem a treballar i a resoldre inequacions de primer grau amb una única incògnita, pensant la inequació com una funció i utilitzant l'apartat anterior. Per exemple, per resoldre la inequació 2x-6>0, farem la gràfica de la funció y=2x-6, i evidentment el que ens demanen és equivalent a visualitzar els punts (x,2x-6) que tenen segona coordenada positiva. Si ens la donen de forma més complicada 3x+5<x-6, primer haurem de deixar totes les coses a un costat de la desigualtat 2x+11<0, i després el mateix d'abans.
Finalment seguiria la mateixa estratègia per resoldre inequacions de segon grau.
(S'assemblaria bastant a l'exemple primer que ens heu posat en la pràctica 6 del mòdul 7, m'ha agradat força.)
Hi hauria fins a set finestres generals: (I dintre de la cinquena i de la sisena hi haurà quatre subfinestres)
1.- Índex.
2.- Descripció del projecte.
3.- Eines que poden utilitzar els alumnes.
4.- Objectius.
5.- Activitats d'aprenentatge
a) Activitat 1: Situació dels punts segons el signe de la seva segona coordenada. I al revés.
b) Activitat 2: Les gràfiques com a conjunt de punts.
c) Activitat 3: La inequació de primer grau amb una incògnita.
d) Activitat 4: La inequació de segon grau amb una incògnita.
(Ja he explicat aquestes quatre activitats en l'apartat de continguts i objectius didàctics.)
6.- Activitats d'avaluació. Altra vegada n'hi hauria quatre que lligarien amb les quatre activitats d'aprenentatge i servirien per comprovar si els alumnes han entès el que se'ls ha explicat en les activitats anteriors.
7.- Mapa de web perquè l'usuari tingui clara l'estructura del projecte.
Trobo interessant que els alumnes entenguin bé les dues primeres activitats d'aprenentatge perquè són molt importants per a futures aplicacions en molts àmbits científics, i l'experiència em diu que costa molt que l'alumnat ho assimili,i la Wiris amb les seves prestacions pot ser una bona ajuda per aconseguir-ho. Per tant es podria introduir quan s'expliquen o després d'explicar les inequacions a tercer d'ESO (seria una altra manera de resoldre les inequacions de primer grau, normalment es resolen deixant les lletres a un costat,...) o guardar-ho per quart d'ESO ja sigui en el crèdit comú (tema de funcions) o en un crèdit variable (si encara en queden).