Graella de programació de la
Unitat didàctica en competències bàsiques:
“FEM UN ANUNCI DE LLAMINADURES”
ÀREA:
TUTORIA
|
ETAPA:
SECUNDÀRIA
|
NIVELL:
SECUNDÀRIA (TUTORIA)
|
TRIMESTRE:
SEGON
|
SESSIONS:
QUATRE
|
UNITAT DIDÀCTICA:
FEM ANUNCIS
(Llaminadures)
|
OBJECTIUS:
- Analitzar el missatge
publicitari: imatge, text i so. -Interpretar el missatge publicitari.
-Crear un producte, la imatge, la marca o logo. -Planificar un anunci
publicitari en funció de a qui va dirigit el producte. (Una llaminadura)
-Fer un guió tècnic especificant escenes, plans, imatge, so i text.
–Identificar els missatges subliminals. -Grabar l'anunci sobre
llaminadures. Utilitzar la càmera de video digital. -Editar el vídeo amb
l'ordinador.
|
Competències bàsiques
|
Descriptors
|
Continguts
|
Habilitats
|
Actituds
i valors
|
Estratègies
aprenentatge
|
1. Comunicació lingüística
|
El llenguatge visual als
anuncis. El guió tècnic de l’anunci.
|
Argumentació de l’anunci.
(Què, com i el què s’explica)
|
Valoració dels recursos argumentals
de l’anunci
|
Expressió oral del text
de l’anunci
|
2. Matemàtica
|
Càlcul del temps de
durada de l’anunci.
|
Organització del temps de
l’anunci.
|
Valoració del treball fet
en el temps determinat (màxim 30 segons)
|
Càlcul de temps de l’anunci, menor a 30 segons.
|
3. Interacció món físic
|
El risc ambiental
relacionat amb els residus (llaminadures, xiclets, papers, ...) i temps de
descomposició
|
Observació directa del
medi ambient envers els residus (llaminadures, xiclets, papers,...)
|
Sensibilització pel món
físic, els residus mediambientals i la seva destrucció
|
Diari d’observació del
residus al centre (llaminadures, xiclets, papers,...)
|
4. Tractament informació digital (TIC)
|
La càmera digitatl i el
programa
Studio 9
|
Utilització de la càmera
i el programa Studio 9
|
Utilització responsables
de la càmera digital i el programa Studio 9
|
Pràctica de diferents
plans amb la càmera digital
|
5. Social i ciutadana
|
Els drets dels
consumidors en els anuncis
|
Pràctica de missatges
subliminals en els anuncis.
|
Vetllar pels drets dels
consumidors en els missatges subliminals dels anuncis
|
Representació dels
missatges subliminals de l’anunci
|
6. Cultural i artística
|
Els sentiments i les
emocions a les músiques dels anuncis
|
Dibuix d’un logotip per
l’anunci i recerca i/o creació d’una música
|
Interès i respecte pels
sentiments i emocions en les músiques.
|
Cançons i melodies pels
anunci
|
7. Aprendre a aprendre
|
La creativitat en els
anuncis com a mitjà per a aprendre valors.
|
Descripció dels valors
que ens transmeten l’anunci.
|
Apreciació de la
creativitat en els anuncis
|
Expressió de sentiments i
emocions musicals del anuncis
|
8. Autonomia personal
|
La regulació de les
emocions i els sentiments envers els anuncis (ira, tristesa, por,
alegria,....)
|
Identificació expressiva
de les emocions i sentiments de l’anunci.
|
Valoració de les
aportacions personals i la dels demés membres del grup.
|
Diari personal del
treball en grup
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A partir del tema central: FEM UN ANUNCI, es
desenvolupen unes activitats que permetran despertar les diferents
intel·ligències o habilitats dels alumnes. Per poder aconseguir els
objectius, les activitats es podran expressar en qualsevol dels llenguatges:
oral, escrit, plàstic, musical o corporal. Les intel·ligències treballades són:
-La
intel·ligència Lingüística: El guió de l’anunci
-La intel·ligència Logicamatemàtica: La
temporització de l’anunci.
-La intel·ligència Naturalista: Els residus de les llaminadures, temps de
descomposició.
-La intel·ligència Musical: La melodia i/o cançons de l’anunci.
-La intel·ligència Cinèticacorporal: L’expressió corporal en la representació de
l’anunci.
-La intel·ligència Visualespacial: El logotip-marca de l’anunci.
-La intel·ligència Intrapersonal: L’autoavaluació del treball i
els sentiments i emocions de l’anunci.
-La
intel·ligència Interpersonal: L’empatia
en el grup cooperatiu.
TEMPORITZACIÓ D’ACTIVITATS
PRIMERA SESSIÓ: Fer la cacera del tresor: “REFLEXIÓ
SOBRE ELS VALORS QUE ENS TRANSMETEN ELS ANUNCIS”
Triar un anunci que tenen en
els recursos i contestar unes preguntes.
SEGONA SESSIÓ: Preparar un guió per un anunci
publicitari sobre les llaminadures. Dissenyar un logotip per a l’anunci i fer
un diari d’observació sobre les restes de llaminadures del vostre centre.
TERCERA SESSIÓ: Representar l’anunci, gravar l’anunci
amb la càmera digital i editar el vídeo. Incloure un missatge subliminal.
QUARTA SESSIÓ: Exposició de tots els anuncis a la
resta de companys i companyes. Autoavaluació dels anuncis.
MATERIALS
·
Fulls pel guió de
l’anunci.
·
Cintes per gravar so i imatge.
·
Estris per dibuixar i pintar.
·
Càmera de fotos i de vídeo
·
Ordinador i canó de projecció.
·
Document del guió de l’anunci.
·
Elements per al decorat.
·
Studio 9 i portàtils
TEMPORITZACIÓ
Aquesta WebQuest tindrà una durada aproximada d’uns
quinze dies segons la disponibilitat de cada centre i professorat.
CRITERIS
D’AVALUACIÓ
L’avaluació és un recurs per obtenir una informació de forma continua en
el procés d’ensenyament- aprenentatge i ens permetrà ajustar-lo a les
necessitats de cada alumne, permetent-nos conèixer els aprenentatges assolits
i les dificultats. Els criteris i els
indicadors estaran en funció dels objectius i les activitats que el
professorat es vagi plantejant. Cal tenir present que hem de dissenyar
exercicis que facin referència a diferents aspectes sense oblidar mai la
importància que la observació és un element fonamental de l’avaluació
L’autoavaluació de l’akumnat amb la seva graella, ens permetrà que vagin
entenent els criteris d’avaluació i conegui el desenvolupament del seu procés
d’aprenentatge.
El professorat avaluarà amb aquesta graella
d’avaluació en competències bàsiques:
COMPETÈNCIES
|
Necessita millorar
|
Correcte
|
Molt bé
|
TO
TAL
|
COM
PE
TÈN
CIES
CO
MU
NICA
TI
VES
|
Lingüística
Audiovisual
|
S’expressa de manera confusa, incompleta, amb poca coherència. Li costa
seguir el fil argumental.
Utilitza les imatge i sons sense relacionar-los amb el contingut. Té
dificultats en interpretar i expressar-se amb mitjans audiovisuals.
|
S’expressa amb correcció, però amb força simplicitat. Li costa entendre
els dobles llenguatges, sentits, figurats..
Utilitza els mitjans audiovisuals com a suport al missatge oral o
escrit però no aprofundeix
|
Escolta i s’expressa oralment i per escrit amb ordre i claredat,
adequant el seu discurs als receptors.
Interpreta i produeix missatges audiovisuals amb sentit per ells
mateixos i molt significatius.
|
|
Artística
Cultural
|
No mostra interès en les manifestacions culturals i artístiques. No
aprecia ni gaudeix amb l’art ni altres manifestacions culturals
|
Coneix algunes manifestacions culturals i artístiques, però no s’hi
acaba de sentir identificat.
|
Coneix i aprecia les manifestacions culturals pròpies i mostra interès
i curiositat per conèixer-les dels altres
|
|
COM
PE
TÈN
CIES
ME
TO
DO
LÒ
GI
QUES
|
Tractament
Informació
digital
|
Té dificultats per cercar informació a la xarxa. Li costa molt el
domini de les eines informàtiques requerides en aquest treball
|
Sap buscar informació, tot i que de vegades necessita orientació.
Controla els recursos bàsics que requereix aquest treball.
|
Cerca i gestiona la informació de manera autònoma. Domina les eines
informàtiques requerides per la realització del projecte.
|
|
Matemàtica
|
No utilitza significa-
tivament els recursos matemàtics per explicar la realitat ni gràfics
|
Utilitza amb dificultat els recursos matemàtics per a explicar la
realitat ni gràfics.
|
Utilitza significa-
tivament els recursos matemàtics per a explicar la realitat ni gràfics.
|
|
Aprendre a aprendre
|
No és gaire conscient d’allò que sap allò que no sap. Li costa seguir
una línia de treball. Li manquen recursos per construir el seu propi
aprenentatge
|
Comença a utilitzar algunes eines pel seu autoaprenentatge. La línia de
treball és constant. Comença a tenir un esperit de superació.
|
Es planteja preguntes, parteix dels coneixements previs per cercar allò
que no sap. Busca solucions als problemes que se li plantegen
|
|
C.
PER
SO
NALS
|
Autonomia iniciativa personal
|
Es mostra passiu o poc participatiu/a. Li cal molt ajut per saber que
ha de fer i prendre decisions
|
Amb una mica d’orientació sap seguir la línia de treball però li costa
prendre decisions
|
Fa propostes, aportacions, té iniciativa i pren decisions.
|
|
C.
SOCIALS
CON
VIU
RE
HABITAR EN EL MÓN
|
Coneixement interacció
amb el món físic
|
No li preocupen gaire les conseqüències de les seves actuacions.
|
És poc conscient de la rellevància dels seus actes.
|
Es manifesta conscient de què les seves actuacions influencien en el
seu entorn
|
|
Social i ciutadania
|
Rebutja les opinions diferents a la seva i no sap expressar les
pròpies. Es mostra poc col·laborador/ en les tasques proposades.
|
Li costa acceptar els punts de vista diferents i raonar els seus, però
s’hi esforça. Mostra actituds de participació activa en les diferents
situacions que es plantegen
|
Sap expressar i defensar la seva opinió i escolta i respecta als
altres. S’implica molt en les propostes de tipus social que es plantegen i
en proposa d’altres.
|
|
|