GUIA DIDÀCTICA

 

Graella de programació de la Unitat didàctica en competències bàsiques:  “FEM UN ANUNCI DE LLAMINADURES”

ÀREA:

TUTORIA

ETAPA:

SECUNDÀRIA

NIVELL:

SECUNDÀRIA (TUTORIA)

TRIMESTRE:

SEGON

SESSIONS:

QUATRE

UNITAT DIDÀCTICA:  

FEM ANUNCIS

(Llaminadures)

OBJECTIUS: - Analitzar el missatge publicitari: imatge, text i so. -Interpretar el missatge publicitari. -Crear un producte, la imatge, la marca o logo. -Planificar un anunci publicitari en funció de a qui va dirigit el producte. (Una llaminadura) -Fer un guió tècnic especificant escenes, plans, imatge, so i text. –Identificar els missatges subliminals. -Grabar l'anunci sobre llaminadures. Utilitzar la càmera de video digital. -Editar el vídeo amb l'ordinador.

Competències bàsiques

Descriptors

Continguts

Habilitats

Actituds i valors

Estratègies aprenentatge

1. Comunicació lingüística

El llenguatge visual als anuncis. El guió tècnic de l’anunci.

Argumentació de l’anunci. (Què, com i el què s’explica)

Valoració dels recursos argumentals de l’anunci

Expressió oral del text de l’anunci

 

2. Matemàtica

 

Càlcul del temps de durada de l’anunci.

Organització del temps de l’anunci.

Valoració del treball fet en el temps determinat (màxim 30 segons)

Càlcul de temps  de l’anunci, menor a 30 segons.

 

3. Interacció món físic

El risc ambiental relacionat amb els residus (llaminadures, xiclets, papers, ...) i temps de descomposició

Observació directa del medi ambient envers els residus (llaminadures, xiclets, papers,...)

Sensibilització pel món físic, els residus mediambientals i la seva destrucció

Diari d’observació del residus al centre (llaminadures, xiclets, papers,...)

4. Tractament informació digital (TIC)

La càmera digitatl i el programa

Studio 9

Utilització de la càmera i el programa Studio 9

Utilització responsables de la càmera digital i el programa Studio 9

Pràctica de diferents plans amb la càmera digital

5. Social i ciutadana

Els drets dels consumidors en els anuncis

 

Pràctica de missatges subliminals en els anuncis.

Vetllar pels drets dels consumidors en els missatges subliminals dels anuncis

Representació dels missatges subliminals de l’anunci

6. Cultural i artística

Els sentiments i les emocions a les músiques dels anuncis

Dibuix d’un logotip per l’anunci i recerca i/o creació d’una música

Interès i respecte pels sentiments i emocions en les músiques.

Cançons i melodies pels anunci

 

7. Aprendre a aprendre

La creativitat en els anuncis com a mitjà per a aprendre valors.

Descripció dels valors que ens transmeten l’anunci.

Apreciació de la creativitat en els anuncis

Expressió de sentiments i emocions musicals del anuncis

8. Autonomia personal

La regulació de les emocions i els sentiments envers els anuncis (ira, tristesa, por, alegria,....)

Identificació expressiva de les emocions i sentiments de l’anunci.

Valoració de les aportacions personals i la dels demés membres del grup.

Diari personal del treball en grup

 

A partir del tema central: FEM UN ANUNCI, es desenvolupen unes activitats que permetran despertar les diferents intel·ligències o habilitats dels alumnes. Per poder aconseguir els objectius, les activitats es podran expressar en qualsevol dels llenguatges: oral, escrit, plàstic, musical o corporal. Les intel·ligències treballades són:

-La intel·ligència Lingüística: El guió de l’anunci

-La intel·ligència Logicamatemàtica: La temporització de l’anunci.

-La intel·ligència Naturalista: Els residus de les llaminadures, temps de descomposició.

-La intel·ligència Musical: La melodia i/o cançons de l’anunci.

-La intel·ligència Cinèticacorporal: L’expressió corporal en la representació de l’anunci.

-La intel·ligència Visualespacial: El logotip-marca de l’anunci.

-La intel·ligència Intrapersonal:  L’autoavaluació del treball i els sentiments i emocions de l’anunci.

-La intel·ligència Interpersonal:  L’empatia en el grup cooperatiu.

 

TEMPORITZACIÓ D’ACTIVITATS

 

PRIMERA SESSIÓ: Fer la cacera del tresor: “REFLEXIÓ SOBRE ELS VALORS QUE ENS TRANSMETEN ELS ANUNCIS”

Triar un anunci que tenen en els recursos i contestar unes preguntes.

 

SEGONA SESSIÓ: Preparar un guió per un anunci publicitari sobre les llaminadures. Dissenyar un logotip per a l’anunci i fer un diari d’observació sobre les restes de llaminadures del vostre centre.

 

TERCERA SESSIÓ: Representar l’anunci, gravar l’anunci amb la càmera digital i editar el vídeo. Incloure un missatge subliminal.

 

QUARTA SESSIÓ: Exposició de tots els anuncis a la resta de companys i companyes. Autoavaluació dels anuncis.

 

MATERIALS

·          Fulls pel guió de l’anunci.

·          Cintes per gravar so i imatge.

·          Estris per dibuixar i pintar.

·          Càmera de fotos i de vídeo

·          Ordinador i canó de projecció.

·          Document del guió de l’anunci.

·          Elements per al decorat.

·          Studio 9 i portàtils

 

TEMPORITZACIÓ

Aquesta WebQuest tindrà una durada aproximada d’uns quinze dies segons la disponibilitat de cada centre i professorat.

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ

L’avaluació és un recurs per obtenir una informació de forma continua en el procés d’ensenyament- aprenentatge i ens permetrà ajustar-lo a les necessitats de cada alumne, permetent-nos conèixer els aprenentatges assolits i les dificultats.  Els criteris i els indicadors estaran en funció dels objectius i les activitats que el professorat es vagi plantejant. Cal tenir present que hem de dissenyar exercicis que facin referència a diferents aspectes sense oblidar mai la importància que la observació és un element fonamental de l’avaluació

L’autoavaluació de l’akumnat amb la seva graella, ens permetrà que vagin entenent els criteris d’avaluació i conegui el desenvolupament del seu procés d’aprenentatge.

El professorat avaluarà amb aquesta graella d’avaluació en competències bàsiques:

 

COMPETÈNCIES

Necessita millorar

Correcte

Molt bé

TO

TAL

 

COM

PE

TÈN

CIES

 

CO

MU

NICA

TI

VES

 

 

Lingüística

Audiovisual

 

S’expressa de manera confusa, incompleta, amb poca coherència. Li costa seguir el fil argumental.

Utilitza les imatge i sons sense relacionar-los amb el contingut. Té dificultats en interpretar i expressar-se amb mitjans audiovisuals.

S’expressa amb correcció, però amb força simplicitat. Li costa entendre els dobles llenguatges, sentits, figurats..

Utilitza els mitjans audiovisuals com a suport al missatge oral o escrit però no aprofundeix

Escolta i s’expressa oralment i per escrit amb ordre i claredat, adequant el seu discurs als receptors.

Interpreta i produeix missatges audiovisuals amb sentit per ells mateixos i molt significatius.

 

Artística

Cultural

 

No mostra interès en les manifestacions culturals i artístiques. No aprecia ni gaudeix amb l’art ni altres manifestacions culturals

Coneix algunes manifestacions culturals i artístiques, però no s’hi acaba de sentir identificat.

Coneix i aprecia les manifestacions culturals pròpies i mostra interès i curiositat per conèixer-les dels altres

 

 

 

COM

PE

TÈN

CIES

 

ME

TO

DO

GI

QUES

 

Tractament

Informació

digital

 

Té dificultats per cercar informació a la xarxa. Li costa molt el domini de les eines informàtiques requerides en aquest treball

Sap buscar informació, tot i que de vegades necessita orientació. Controla els recursos bàsics que requereix aquest treball.

Cerca i gestiona la informació de manera autònoma. Domina les eines informàtiques requerides per la realització del projecte.

 

Matemàtica

 

 

No utilitza significa-

tivament els recursos matemàtics per explicar la realitat ni gràfics

Utilitza amb dificultat els recursos matemàtics per a explicar la realitat ni gràfics.

Utilitza significa-

tivament els recursos matemàtics per a explicar la realitat ni gràfics.

 

Aprendre a aprendre

 

No és gaire conscient d’allò que sap allò que no sap. Li costa seguir una línia de treball. Li manquen recursos per construir el seu propi aprenentatge

Comença a utilitzar algunes eines pel seu autoaprenentatge. La línia de treball és constant. Comença a tenir un esperit de superació.

Es planteja preguntes, parteix dels coneixements previs per cercar allò que no sap. Busca solucions als problemes que se li plantegen

 

C.

PER

SO

NALS

Autonomia iniciativa  personal

Es mostra passiu o poc participatiu/a. Li cal molt ajut per saber que ha de fer i prendre decisions

Amb una mica d’orientació sap seguir la línia de treball però li costa prendre decisions

Fa propostes, aportacions, té iniciativa i pren decisions.

 

C.

SOCIALS

 

CON

VIU

RE

HABITAR EN EL MÓN

Coneixement interacció

amb el món físic

No li preocupen gaire les conseqüències de les seves actuacions.

És poc conscient de la rellevància dels seus actes.

Es manifesta conscient de què les seves actuacions influencien en el seu entorn

 

 

 

Social i ciutadania

 

 

Rebutja les opinions diferents a la seva i no sap expressar les pròpies. Es mostra poc col·laborador/ en les tasques proposades.

Li costa acceptar els punts de vista diferents i raonar els seus, però s’hi esforça. Mostra actituds de participació activa en les diferents situacions que es plantegen

Sap expressar i defensar la seva opinió i escolta i respecta als altres. S’implica molt en les propostes de tipus social que es plantegen i en proposa d’altres.