LA MEMÒRIA DE L'ORDINADOR

Memòria de l'ordinador
Una Cacera del Tresor de l'àrea d'informàtica adreçada a alumnes de cicles formatius de grau mitjà i alumnes que cursen informàtica a 4t d'ESO
Autor: Jordi Ruiz Chancho    jruiz29@xtec.cat
Introducció | Preguntes | La gran pregunta | Recursos d'internet
  INTRODUCCIÓ

La memòria és un dels principals recursos de l’ordinador i és important conèixer els tipus de memòries i les seves característiques. Aquesta cacera pretén endinsar-nos en els conceptes relacionats amb les memòries de l’ordinador i aprendre a identificar les característiques d’un mòdul de memòria.

PREGUNTES
  1. Què signifiquen els acrònims RAM i ROM?
  2. Què vol dir que la memòria RAM és d'accés aleatori?
  3. Per què les memòries RAM són volàtils?
  4. La memòria RAM es pot trobar en 4 formats de mòduls (SIMM, DIMM, SO-DIMM i RIMM). Quants contactes poden tenir cadascun d'ells? En quins equips s'utilizen els mòduls SO-DIMM?
  5. Quines diferències hi ha entre les memòries DRAM (RAM dinàmica) i SRAM (RAM estàtica)? Dóna un exemple d'utilització de la memòria SRAM
  6. Què significa el concepte "refrescar la memòria"?
  7. Quins tipus de memòria RAM han aparegut des dels seus inicis?
  8. Què significa que una memòria sigui síncrona?
  9. Per què la memòria DDR és més ràpida que la SDR?
  10. Segons les següents especificacions, a quina freqüència treballen els següents mòduls de memòria RAM? PC100, PC2100, PC3200 i PC6400
  11. Què significa que la memòria principal d’un ordinador pugui funcionar en mode Dual Channel?
  12. Quins són els tipus de memòries ROM? Explica’n la diferència.
  13. Què són les memòries Flash? Posa’n diversos exemples.
  LA GRAN PREGUNTA
Hauràs vist que existeixen aplicacions que permeten identifica el tipus de memòria RAM del teu ordinador. Instal·la alguna aplicació lliure o alguna versió de prova i identifica'n el tipus que té instal·lat el teu ordinador. En cas que no disposessis d’aquest programari, quines altres opcions tens per identificar-ne el tipus?
  RECURSOS D'INTERNET