Total 10 sessions + avaluació |
|
Contingut |
Tecnologia |
Tasca
|
Organitzar la classe en grups de dos i triar la comarca. |
Localitzar el mapa a Internet. |
Procés
|
Preparar una carpeta on guardar el treball. |
Saber localitzar la carpeta al directori i guardar-la. |
Buscar fotos de la comarca per fer la portada. Escriure el títol |
Copiar i enganxar imatges.
Aplicar diferents tipus de lletra, de mida i de color.
Inserir salts de pàgina un cop la donin per acabada. |
En un segon full escriuran els seus noms, el curs, l’escola i el trimestre. |
Inserir salts de pàgina un cop la donin per acabada. Localitzar la carpeta al directori i guardar-la. |
Tasca + Procés 2 sessions |
|
Activitats |
Contingut |
Tecnologia |
1 La situació
1 sessió |
Pintar la comarca escollida i la pròpia en un mapa mut. |
Dominar les eines bàsiques d’un programa de dibuix: copiar, pintar i exportar a un programa de text. |
Fer un comentari.
Prèviament cal repassar unitats de relleu. |
Identificar les eines de revisar l’ortografia i aplicar-les. |
2 El relleu
1 sessió |
Situar i escriure sobre un mapa físic de la comarca, la capital, les planes les serralades i el nom d’algun accident geogràfic..
En aquest punt és important fer servir l’atles de paper, ja que enl’electrònic els costa de situar-se. |
Fer servir l’eina de text d’un programa de dibuix. |
3 Els rius
1 sessió
|
Escriure en un mapa mut els noms. Explicar on desemboquen i quins pobles o ciutatses troben al seu pas per la comarca.
Ésimportant fer-los adonar que no és el riu que passa pelspobles i ciutats, sinó que aquests van ser construïts al costat del riu. |
Fer servir l’eina de text d’un programa de dibuix.
Buscar, copiar i enganxar fotografies. |
4 Població i economia
1 sessió
|
A través de la comparació amb la seva comarca i Catalunya, han de comprendre les dades estadístiques que es demanen, fent-ne un comentari.
Cal explicar la relació de la contaminació lumínica amb les zones més industrialitzades. |
Entendre el funcionament del mapes interactius i saber treure’n la informació necessària. |
5 Reporters en marxa!
1 sessió |
Escriure el nom de tots els pobles i ciutats de la comarca i buscar 3 fotografies de la capital i 5 d’altres llocs. |
Buscar informació a través del cercador d’una web. En aquest cas de Viquipèdia: l’enciclopèdia lliure. |
6 Rutes turístiques i tancament.
3 sessions
|
Preparar dues rutes turístiques per la comarca; almenys una ha de tenir interès cultural.
Motivació: Explicar-los que aquestes rutes es tindran en compte a l’hora de programar les sortides del curs vinent. És important que guardin les pàgines web dels llocs triats, els telèfons de contacte, possibles llocs on dinar |
Copiar i enganxar imatges. |
Repassar tot el treball i donar-lo per acabat.
Els mestres el repassarem i li donarem el vist-i-plau abans de ser imprès; després s’enquadernarà amb els millors mitjans que tinguem, per donar una bona imatge a un bon treball. |
Aplicar diferents tipus de lletra, de mida i de color.
Inserir salts de pàgina un cop la donin per acabada. |
10 sessions en total |