content="Webquest, japo, educació, primària, webquest, socials, llengua, cicle superior, secundaria"> Japó

WebQuest adreçada al Cicle Superior de Primària i Primer Cicle d'ESO. ....... Núria Coma i Parés

 
INTRODUCCIÓ TASCA PROCÉS AVALUACIÓ CRÈDITS GUIA

INTRODUCCIÓ

JoksWorld

Hola nois i noies,

Som en Joan Pou i en Torhio Sutton, coordinadors tècnics de JoksWorld, una productora de vídeojocs.

Actualment estem treballant en els jocs d'última generació, i els nostres personatges es mouen en diferents països del món.

Necessitem de manera urgent informació diversa d’alguns països i ens agradaria poder comptar amb la vostra col·laboració. És fonamental per nosaltres poder treballar amb el suport de nois i noies de diferents els països

 
   

TASCA

 
 

Organitzeu-vos. Nosaltres treballem en grups de 3: un director, un fotògraf i un periodista, podeu fer el mateix.

Creeu una carpeta per desar-hi tot el treball (fotografies, diapositives, fitxers, pel·lícula...) Anomeneu-la: Japó.

Durant el procés us proposem tres activitats:
 
  • Dues activitats per recollir informació sobre Japó. Podeu presentar-la amb una projecció de 20 diapositives. Us enviem un e-mail d'un noi del Marroc, per conèixer millor aquest país.
  • La tercera activitat consisteix en fer una pel·lícula amb el programa KidPix, ja que té banderes, siluetes de països, dibuixos prèviament animats... També hi podeu inserir i modificar totes les imatges que abans haureu desat, posar-hi text, música, veu....

Us anirà bé treballar amb dos ordinadors de costat, un pel fotògraf i l'altre pel periodista. El director cal que es posi al mig i supervisi el treball.

Esteu preparats i preparades per conèixer aquest país i ajudar-nos en la programació del joc?

Passeu al Procés Durant el procés us proposem tres activitats:

   

PROCÉS

Abans de començar les activitats, feu una cop d'ull a l'avaluació.

ACTIVITAT 1

FITXA TÈNCICA

 

Primer llegiu amb molta atenció tota l'activitat :

Cal que busqueu informació sobre JAPÓ
Situació: mapes: món, continent, país
Bandera  
Capital  
Superfície: comparar amb Catalunya, Estat espanyol, Europa
Població: comparar amb Catalunya, Estat espanyol, Europa
Horari: quan aquí son les 9 del matí. Horari mundial
Domini Internet  
Moneda  
La seva gent famosos, polítics, gent del carrer..

..

 

Entre tot el grup heu fer un guió dels fitxers que tindrà la presentació de diapositives (aquí té una proposta per imprimir)

El director ha de portar un control de les feines fetes i de les pendents de la resta de l'equip.

El fotògraf ha de recollir les imatges i els mapes, Lli recomanem el cercador d'imatges Google . També pot fer servir imatges predisenyades de l'ordinador.

El periodista ha de buscar la informació i amb les imatges del fotògraf ha de crear les diapositives seguint les instruccions del director. Li recomanem que visiti l'enciclòpèdia lliure Viquipèdia i aquest horari mundial.

Si treballeu amb el KidPix recordeu que per minimitzar cal fer control+esc.

  Acabada l'activitat, passeu a la 2 i trobareu més informació per completar la projecció de diapositives.
   
ACTIVITAT 2

La Yaeko , una neboda del meu amic Torhio Sutton, ens envia aquest e-mail

 

Us recordem que primer cal llegir tota l'activitat, per saber exactament què heu de fer.

Entre tots tres comenteu la informació que us dona Yaeko. El periodista llegirà en veu alta l'e-mail. Si voleu, el podeu imprimir.

El director escoltarà amb molta atenció i amb l'ajuda de tot l'equip, farà un guió dels nous fitxers que tindrà la vostra presentació. Recordeu l'avaluació. Per aconseguir 10 punts. cal que feu 20 diapositives. Ho aconseguireu?

El fotògraf ha de buscar i desar les imatges que necessiteu.

El periodista s’encarrega d’anar creant la presentació de diapositives i després, amb l’ajut dels altres, fer la composició final i decidir quines seran les transicions.

   
  FELICITATS! segur que la presentació de diapositives és fantàstica!! i ara aprofitant algunes de les fotografies i els vostres coneixements sobre el Marroc cal que deixeu anar la vostra fantasia i comenceu l'activitat 3. ENDAVANT!
ACTIVITAT 3

Feu una pel·lícula de dibuixos animats

 

Primer feu un cop d'ull al KidPix, mireu la màquina d'idees, les animacions, els adhesius, els fons....

Entre tots expliqueu una historieta que passa al Japó (ha de tenir un argument).

El director recollirà l'estructura de cada fotograma (fitxer). Full per imprimir

El fotògraf ha de buscar i desar les imatges que necessiteu.

El periodista s’encarrega d’anar creant els diferents fitxers amb el KidPix.i finalment, amb l’ajut de tots , fer la composició de diapositives i decidir quines seran les transicions.

Per aquesta activitat, és molt important el treball en equip.

Un cop acabada la pel·lícula cal exportar-la amb (.MOV), i així es podrà veure a través d'Internet.

   

AVALUACIÓ

 
 
 Avaluació 

Molt bé

Correcte

Hi ha dificultats

Puntuació
5 punts
4 punts
3 punts
2 punts
Presentació de diapositives: màxim 10 punts  

Mig punt per diapositiva.

(20 diapositives)

 

 

Pel·licula   

Argument:introducció, nus, desenllaç,

         

Ambientació:música,imatges... relacionades amb el Japó.

         
Treball d'equip: valoració per part del grup.  

Sap donar i rebre sugeriments

         

Compleix les feines encomanades

         
Contingut: màxim 10 punts          

Has de contestar aquest questionari

  

 

 

Puntuació total...

 

 

Si aconseguiu un mínim de 30 punts, el teu professor o professora ens enviarà la vostra pel·lícula i la penjarem a Internet, dins del nostre espai.

 
PROCÉS
 
 

 

CRÈDITS  
 

En primer lloc moltes gràcies a tots els que heu fet possible que coneguem i puguem crear aquestes unitats didàctiques anomenades WebQuest. Des d'en Bernie Doge, el seu inventor, fins a la Carme Barba, en Sebastià Capella i tota la Comunitat Catalana de WebQuest, que tant està fent per a la seva difusió, estudi, aprofitament i creació.

m dic Núria Coma i Parés. Actualment sóc coordinadora d'informàtica i tutora de 2n. del Cicle Superior a l'escola Sant Marc de Calldetenes (Osona).