content="Webquest, japo, educació, primària, webquest, socials, llengua, cicle superior, secundaria">
WebQuest adreçada al Cicle Superior de Primària i Primer Cicle d'ESO. ....... Núria Coma i Parés |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
JoksWorld Hola nois i noies, Som en Joan Pou i en Torhio Sutton, coordinadors tècnics de JoksWorld, una productora de vídeojocs. Actualment estem treballant en els jocs d'última generació, i els nostres personatges es mouen en diferents països del món. Necessitem de manera urgent informació diversa d’alguns països i ens agradaria poder comptar amb la vostra col·laboració. És fonamental per nosaltres poder treballar amb el suport de nois i noies de diferents els països |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Organitzeu-vos. Nosaltres treballem en grups de 3: un director, un fotògraf i un periodista, podeu fer el mateix. Creeu una carpeta per desar-hi tot el treball (fotografies, diapositives, fitxers, pel·lícula...) Anomeneu-la: Japó.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Abans de començar les activitats, feu una cop d'ull a l'avaluació. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ACTIVITAT 1 |
FITXA TÈNCICA |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Primer llegiu amb molta atenció tota l'activitat : Cal que busqueu informació sobre JAPÓ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Entre tot el grup heu fer un guió dels fitxers que tindrà la presentació de diapositives (aquí té una proposta per imprimir) El director ha de portar un control de les feines fetes i de les pendents de la resta de l'equip. El fotògraf ha de recollir les imatges i els mapes, Lli recomanem el cercador d'imatges Google . També pot fer servir imatges predisenyades de l'ordinador. El periodista ha de buscar la informació i amb les imatges del fotògraf ha de crear les diapositives seguint les instruccions del director. Li recomanem que visiti l'enciclòpèdia lliure Viquipèdia i aquest horari mundial. Si treballeu amb el KidPix recordeu que per minimitzar cal fer control+esc. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Acabada l'activitat, passeu a la 2 i trobareu més informació per completar la projecció de diapositives. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ACTIVITAT 2 | La Yaeko , una neboda del meu amic Torhio Sutton, ens envia aquest e-mail |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Us recordem que primer cal llegir tota l'activitat, per saber exactament què heu de fer. Entre tots tres comenteu la informació que us dona Yaeko. El periodista llegirà en veu alta l'e-mail. Si voleu, el podeu imprimir. El director escoltarà amb molta atenció i amb l'ajuda de tot l'equip, farà un guió dels nous fitxers que tindrà la vostra presentació. Recordeu l'avaluació. Per aconseguir 10 punts. cal que feu 20 diapositives. Ho aconseguireu? El fotògraf ha de buscar i desar les imatges que necessiteu. El periodista s’encarrega d’anar creant la presentació de diapositives i després, amb l’ajut dels altres, fer la composició final i decidir quines seran les transicions. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FELICITATS! segur que la presentació de diapositives és fantàstica!! i ara aprofitant algunes de les fotografies i els vostres coneixements sobre el Marroc cal que deixeu anar la vostra fantasia i comenceu l'activitat 3. ENDAVANT! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ACTIVITAT 3 | Feu una pel·lícula de dibuixos animats |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Primer feu un cop d'ull al KidPix, mireu la màquina d'idees, les animacions, els adhesius, els fons.... Entre tots expliqueu una historieta que passa al Japó (ha de tenir un argument). El director recollirà l'estructura de cada fotograma (fitxer). Full per imprimir El fotògraf ha de buscar i desar les imatges que necessiteu. El periodista s’encarrega d’anar creant els diferents fitxers amb el KidPix.i finalment, amb l’ajut de tots , fer la composició de diapositives i decidir quines seran les transicions. Per aquesta activitat, és molt important el treball en equip. Un cop acabada la pel·lícula cal exportar-la amb (.MOV), i així es podrà veure a través d'Internet. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CRÈDITS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
En primer lloc moltes gràcies a tots els que heu fet possible que coneguem i puguem crear aquestes unitats didàctiques anomenades WebQuest. Des d'en Bernie Doge, el seu inventor, fins a la Carme Barba, en Sebastià Capella i tota la Comunitat Catalana de WebQuest, que tant està fent per a la seva difusió, estudi, aprofitament i creació. m dic Núria Coma i Parés. Actualment sóc coordinadora d'informàtica i tutora de 2n. del Cicle Superior a l'escola Sant Marc de Calldetenes (Osona).
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|