EL PASSAT: HISTÒRIA DEL CARRILET OLOT - GIRONA

El carrilet d'Olot a Girona es va inaugurar en la seva totalitat el 14 de novembre del 1911, però havia començat a funcionar parcialment des de molt abans. El 1895 es va inaugurar el tram de Salt a Amer. El 1898 va arribar a Girona. El 1900 arribava a Les Planes d'Hostoles i dos anys més tard assolia Sant Feliu de Pallerols.
El tren inaugural que portava les autoritats va arribar a Olot amb moltes hores de retard, perquè la màquina exploradora havia descarrilat.
El 1926 van arribar 4 noves locomotores fetes a la maquinista Terrestre i Marítima de Barcelona.


Portada del llibre fotogràfic editat l'any 1976.
Hi veiem una MTM a l'estació del Pasteral

El 1927 va viatjar-hi S.M. Alfons XIII, qui va felicitar els treballadors de la companyia pel bon servei que prestava.
El 1946 es va produir l'accident més important quan un comboi va caure al riu Ter al Pas dels Gegants (Bescanó)
El 1959 van arriban dos automotors que modernitzaren la línia i van incrementar el nombre de viatgers.


Un comboi de passatgers al pont de la riera d'Osor                   L'estació d'Amer amb un encreuament d'un automotor
                                                                                                                       i un tren de vapor
Font: Postal d'Eurofer - Amics del Ferrocarril                                               Foto: Ramon Torrent i Panosa



El 1963 la línia va passar a Ferrocarriles de Vía Estrecha (FEVE)
Vegeu els horaris del 1968.
L'any 1969 es va produir el tancament de la línia.

Pàgina principal