PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: Mapes i escales
 

NIVELL: Adreçada preferentment a 1r. d'ESO, però pot servir per reforçar coneixements amb altres cursos de l'ESO.

RECURSOS: Els requeriments de maquinari i programari que necessiteu són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet amb un navegador (Mozilla o Internet explorer)

METODOLOGIA: Se suposa que ja heu explicat el tema a classe, per tant es fa una petita introducció per explicar el que farem a l'aula d'informàtica i com es presenta la feina. Mentrestant, passeu per cada ordinador i vegeu el ritme de cada grup, resoleu els dubtes que puguin tenir i comproveu-ne el progrés. Així mateix, i amb vista al tractament de la diversitat, podem fer una selecció d'activitats de manera que l'alumnat no ho hagi de fer tot sense perdre de vista els objectius generals del crèdit.

Per finalitzar aquesta activitat i com eina engrescadora hi ha un videojoc didàctic. Si tenim en compte que pocs alumnes no es senten atrets pels videojocs, aquesta potent eina ens pot resultar força útil. Més informació a l'apartat Recursos.

TEMPORALITZACIÓ: Encara que el temps de durada depèn molt del ritme del grup classe l'activitat es pot fer en una sessió de 50 minuts a l'aula d'informàtica i la posterior correcció a classe.

ESPAI: Aula d'informàtica i si no dóna temps com deures per casa.

AVALUACIÓ: Aquesta és la rúbrica d'avaluació, és convenient que l'alumnat la llegeixi perquè conegui els criteris d'avaluació.

FLUIX (2 punts)
REGULAR (5 punts)
BÉ (6 punts)

MOLT BÉ

(8 punts)

EXCEL·LENT

(10 punts)

PUNTUACIÓ
RECERCA D'INFORMACIÓ
Poc esforç en la recerca i pobresa dels materials trobats.
S'aprecia un esforç en la recerca dels materials utilitzats, tot i que no sempre són els més adients.
En general hi ha hagut un esforç a buscar els materials i s'han sabut seleccionar.
La recerca ha estat acurada i els material trobats són els adients.
S'ha fet una bona recerca de materials i s'han triat els millors.
 
ACTITUD DURANT EL TREBALL Passivitat i tendència a distreure's o crear conflictes. En general participa en el treball. Activa i positiva. Activa, positiva i sense distraccions. Activa, positiva i col·laboradora.  
PRESENTACIÓ Descurada i no atractiva. Correcta però poc atractiva. Acurada i  visual. Ben treballada i  visualment atractiva. Ben treballada, atractiva i original.  
CRITERIS D'AVALUACIÓ No sap les definicions ni calcular l'escala. Només sap les definicions. Sap les definicions i planteja bé els problemes però els resultats no són correctes. Sap les definicions i calcula bé l'escala però té algun error. Compren tots els conceptes i calcula bé totes les escales.  
PUNTUACIÓ TOTAL  

ACTIVITATS DE REFORÇ O RECUPERACIÓ:

  • Defineix: Longitud, latitud, llegenda i projeccions.
  • Dibuixa una rosa dels vents i situa els punts cardinals i el seu nom en català.
  • Per què serveix l'escala i quins tipus n'hi han?
  • Si a un mapa d'escala 1:25.000 hem mesurat amb un regle que la distància entre dos ciutats és de 10cm. Quina serà la distància a la realitat?