Les fraccions i els nombres racionals

Icona iDevice
I si vols emocions... suma unes fraccions!

Icona iDevice Objectius i coneixements previs
  • Treballar les operacions amb nombres fraccionaris:
    • Fraccions equivalents
    • Simplificació i amplificació de fraccions
    • Pas a comú denominador
    • Suma, resta, multiplicació i divisió de fraccions
    • Operacions combinades amb fraccions i nombres enters
    • Expressió decimal dels nombres fraccionaris
    • Fracció generatriu d'un decimal exacte o periòdic.
  • Classificar els nombres des dels naturals fins als racionals.
Seqüència didàctica adreçada a alumnes de 3r d'ESO. Hi ha material per repassar els coneixements més elementals sobre fraccions.

Icona iDevice Desenvolupament

Per assolir aquests objectius fareu el següent:

• Observareu una col·lecció de vídeos de YouTube, que podreu veure tantes vegades com faci falta, amb els procediments per fer operacions amb nombres fraccionaris.
  • Fareu exercicis senzills interactius per recordar el que sabeu i practicar.
  • Utilitzareu un full de càlcul que es pot actualitzar tantes vegades com volgueu (prement F9) per obtenir diferents llistes d'exercicis. amb les solucions. Aquests exercicis s'hauran de resoldre per escrit a la llibreta.
  • Treballareu amb una unitat didàctica en línea que us anirà presentat una seqüència d'activitats que podreu fer en línia, però també a la vostra llibreta.
Aquells alumnes que necessitin repassar o començar pel principi, poden fer les activitats de fraccions de 1r d'ESO.

Aquesta sequència didàctica forma part d'un projecte de creació, empaquetat i catalogació de material educatiu en format digital estàndard, desenvolupat per Victòria Oliu Subiranas, gràcies a una llicència retribuïda concedida pel Departament d'educació de la Generalitat de Catalunya. Resolució EDU/2760/2010, de 6 d'agost, (DOGC 5702 - 27.8.2010)

El full de càlcul que genera llistes d'exercicis amb les solucions és de l'IES Arnau Cadell.

Les fraccions i els nombres racionals