Formació Permanent i Recursos Pedagògics

L'Aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Educació, juntament amb el Museu Agbar de la Fundació Agbar, organitzen una sessió de treball amb el tema:

"On l'aigua viu, On vius l'aigua", un Museu per a conèixer.

Aquesta serà una sessió per als docents interessats en conèixer el Museu i la seva proposta educativa, el seu potencial com a recurs didàctic i el programa d'activitats per l'alumnat que pot oferir com a suport a la tasca docent.

El museu teixeix un discurs transversal al voltant d'aquesta substància tan especial, l'aigua, que permet la vida i determina els hàbitats, que és font de cultura i  motor de progrés tècnic, i molt especialment al nostre país, on l'aigua ha jugat un paper central en la industrialització.

El Museu està ubicat al recinte de la Central Cornellà, la planta històrica d'extracció i bombament d'aigua per l'abastament a l'àrea de Barcelona, i conté un patrimoni arquitectònic i industrial de primer ordre al nostre país i a Europa, el qual conviu amb una museografia de nova creació.

Aquesta situació en un lloc tan singular el converteix en un equipament on conviuen passat i present, combinant l'arqueologia industrial amb la maquinària actual i en funcionament.

La sessió tindrà places limitades i la reserva es farà per rigorós ordre de sol·licitud.

Aquesta sessió pretén:

• Conèixer el Museu i les seves instal·lacions
  • Descobrir el turisme Industrial de Catalunya
  • Orientar al professorat de l'àrea de tecnologia i ciències per fer-ne ús d'aquest recurs educatiu.
  • Informar sobre com organitzar i treballar les vistes amb alumnes per què puguin gaudir dels seus continguts.
  • Presentar el projecte educatiu del Museu i el seu programa d'activitats escolars
  • Informar sobre els seus serveis i programes educatius, en especial sobre les relacions Ciència Tecnologia i Societat
  • Conèixer l'itinerari per a l'exposició permanent del Museu, relacionant les peces amb els continguts curriculars per a cada nivell educatiu
  • Presentar els tallers experimentals per a les àrees de tecnologia i ciències, tant des del punt de vista empíric com de les metodologies participatives que s'hi usen.
Lloc:
    Museu Agbar
    Ctra. de Sant Boi, 4-6
    08940 Cornellà del Llobregat
Data:

Sessió: 24 d'octubre del 2006 amb horari de 15.30 h a 20.30 h (Aproximadament)

• 15.30 h    Recepció dels participants i presentació del Museu.
  • 16.00 h    Presentació projecte educatiu i programa d'activitats
  • 17.00 h    Sessió pràctica de presentació dels tallers experimentals
      • Màquines
      • Arquitectura
      • Aiguologia
      • Aiguasfera
  • 18.30 h     Visita Guiada al Museu i exposició permenent
  • 20.30 h     Col·loqui i Cloenda de l'acte
Inscripció:
Inscripció estarà oberta del 2 fins el 22 d'Octubre per via telemàtica.
Inscripció
Per a qualsevol consulta podeu enviar un e-mail: aulatec@xtec.net o un FAX  ( 935 808 878) a l'atenció de Joan Busquets indicant la referència “Sessió Agbar07".
Les places són limitades, es farà la  reserva per rigorós ordre d'inscripció.
Aula de recursos de Tecnologia
Carrer de les Escoles, 5 i 7
Tel. 936 920 660  935 804 876
Fax. 935 808 878