El passat 17 de maig del 2003, es va inaugurar la central d'energia tèrmica solar i una mini central fotovoltaica de l'IES Can Planas de Barberà del Vallès com la culminació a un treball excel·lent de la comunitat escolar i especialment per l'esforç dels professors de tecnologia.

¡ Donem l'enhorabona a tots i totes que ho heu fet possible !

Vam poder veure aquesta obra, que segurament contribuirà positivament en la tasca docent, per formar en valors d'un millor aprofitament de les fonts energètiques i les avantatges que això comporta en la nostra societat de força consum energètic

Especialment agraïm al professor de tecnologia Cándido Garcia de l'IES Can Planas, el seu esforç i tenacitat per portar a terme aquesta obra, e igualment a la col·laboració de l'equip directiu

A partir del 17 de maig l'IES Can Planas ja té una instal·lació de calentament d'aigua sanitària que dona subministrament més que suficient a les dutxes del gimnàs i una mini central elèctrica. mini per que el pressupost no dona per més, no per les ganes .

En què consisteix la instal·lació solar de l'IES Can Planas

Informació subministrada per els professors de l'Institut

Per què un Institut Solar ?

L'estalvi energètic i la generació d'energia mitjançant fonts més netes, tot evitant la producció de gasos d'efecte hivernacle, son objectius que avui en dia tenen un gran pes a les polítiques dels països desenvolupats.

La Unió Europea disposa de directrius al respecte, que es concreten en lleis corresponents de l'administració central espanyola.

Per donar resposta des del nostre institut i perquè serveixi d'exemple pels nostres alumnes ens hem dotat ja d'una petita instal·lació fotovoltàica i fem camí per tal d'aconseguir produir la meitat de l'aigua calenta necessària per les dutxes del gimnàs amb col·lectors solars tèrmics.

Primer equip:

Consisteix en un conjunt de 6 col·lectors solars tèrmics connectats entre ells que estan muntades sobre la teulada de l'edifici del gimnàs i sobre una estructura metàl·lica.

També es disposa d'un sistema de control juntament amb un gran acumulador d'aigua calenta que fa innecessari utilitzar l'enegia convencional per disposar de l'aigua per a les dutxes dels alumnes de l'escola.

Segon equip:

L'Illa de l'Energia és una instal·lació solar fotovoltàica autònoma. Situada a l'entrada de l'edifici nou del nostre institut, rep l'energia de la placa de 50 watts que hi ha al terrat.
A dins d'aquesta estructura prismàtica es troben la bateria d'acumulació, el regulador de càrrega, el convertidor-ondulador, que transforma el corrent continu de 12 volts que genera la placa a altern (50 Hz a 230 V) , el comptador de corrent altern i els diversos aprofitaments de l'energia:

• maquineta per fer punta al llapis
  • autòmat hidràulic
  • llums
  • carregador de piles.
L'Illa de l'Energia ofereix als alumnes i professors un servei de càrrega de piles, mitjançant el qual es pot disposar d'una pila carregada al llarg de tot el curs, per només quatre Euros.

I això esperem que sigui tan sols l'inici d'una llarga aventura,... que amb l'ajut de las administracions i demés persones interessats en que es converteixi amb una realitat... si l'estalvi de desenes de tones de contaminants que durant la vida útil de les plaques (uns 25 anys) ja no seran llençats a l'atmosfera, donat que es tracta d'un generador d'energia no contaminant i renovable al igual què destacar la capacitat que tindrà aquesta instal·lació de mostrar de primera mà la viabilitat tècnica d'aquest sistema de generar energia.

Us agradaria visitar-la com a docents o alumnes i veure les seves possibilitats educatives?

podeu connectar directament amb Cándido Garcia

Detalls gràfics de la visita

Si desitgeu més informació envieu un e-mail: aulatec@pie.xtec.es