|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II MERCAT D'EXPERIÈNCIES DE TECNOLOGIA A SECUNDÀRIA DE LLEIDA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els passats dies 14 i 15 d'abril vam poder gaudir d'una nova edicio del MERCATEC-Lleida, en un marc idoni, l'Escola Universitària Politècnica de Lleida. El entusiasta grup de professors/es de Tecnologia de les comarques de Lleida varen portar a terme aquest "mercat", que aprofundeix per a conèixer i reflexionar sobre diferents estratègies i metodologies de la nostra àrea. Hem de dir que els veritables protagonistes eren els alumnes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els organitzadors havien assenyalat: " El fet que els projectes, juntament amb els dossiers i memòries escrites, poguessin sortir del marc habitual de la nostra aula i del mateix centre educatiu ha presentat també un pas endavant per la promoció i divulgació de l'àrea de tecnologia" |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L'objectiu que tots, alumnes i professors poguessin compartir i intercanviar els projectes d'aula i, alhora, promoure i divulgar la Tecnologia de l'ESO i del Batxillerat, va ser assolit totalment. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
El MERCATEC va ser un veritable punt de trobada i reflexió per a ensenyants i alumnes, i vàrem constatar amb tota certesa, que el treball en equip i l'intercanvi d'experiències constitueixen una eina important per a millorar la qualitat del nostre treball i en especial per a la motivació dels nostres alumnes. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nota
per a la reflexió, provisional:
En aquests moments de propostes de canvi en les lleis d'Educació on el fracàs escolar esdevé una preocupació, alegra saber que l'alumnat motivat es capaç d'assolir fites importants en els seus processos educatius, i aquest recull de treballs i l'interès mostrat per l'alumnat, indica que la tecnologia pot jugar un paper clau en l'interès i motivació de l'alumnat per altres matèries molt relacionades amb aquesta, com ara les ciències, matemàtiques i el llenguatge. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Va ser encantador escoltar de primera mà, i pels veritables protagonistes, els alumnes, les seves experiències tant en el seu procés d'aprenentatge com allò que havien sigut capaços d'aprendre, i a més a més construir. Això dóna sentit a l'àrea de tecnologia que comença pel procés tecnològic, entès com una sèrie lògica de passos que, a partir d'un requeriment donat, condueixen a l'obtenció d'un producte o solució que el satisfà. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podem assegurar que la motivació era força alta, pel protagonisme que havien adoptat, i en els temps que corren, aconseguir que els alumnes s'interessin en els seus processos d'aprenentatge, pensem que és un èxit segur, i no tan sols pels alumnes si no també pels docents que els acompanyen. Com era el desig dels organitzadors
... de ben segur que tots els presents vàrem gaudir d'aquesta festa
de la tecnologia...
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
... Enhorabona a tots els organitzadors i participants | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Relació de docents participants i centres educatius representats | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
En el Mercatec podem trobar seccions en: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Àmbit domèstic Aquest és possiblement l'àmbit més proper a tots plegats i el que sovint no atribuïm a una tecnologia específica. Així, àmbits com aquest ens ajuden a adonar-nos de la quantitat de tècnics i tècniques diferents que intervenen en la realització d'un habitatge i en la realització de tot allò que ens ajuda a viure-hi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Energia, motors i mecanismes En aquest gran grup hi trobem
màquines productores o transformadores d'energia, aplicacions d'energies
alternatives, així com aplicacions de sistemes de transmissió
forca - moviment o ginys mecànics que són fruit de l'aplicació
d'altres més simples.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Electricitat, electrònica i control En aquest àmbit hom pot trobar aparells, equips o sistemes presents en la vida diària i on l'electricitat és l'eix principal del projecte. El transport, l'il·luminació, el control de processos i la música com algunes de les aplicacions que hi trobarem exposades. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Informàtica Dins d'aquest àmbit
es troben tots aquells projectes que estudien i utilitzen els ordinadors,
incloent el seu disseny i funcionament. També aquells en què
són element imprescindible per a la realització del projecte.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Centres educatius participants i relació dels projectes exposats |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persones de contacte del MERCATEC Lleida: Paco González i Santi Pubill Que molts més MERCATEC's es realitzin arreu de Catalunya... ànims. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
web.
Nova informació:
Enguany tenim ja connexions amb pàgines web que poden ajudar i donar idees força interessants: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
potser poden ser útils... |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aquí teniu una mostra dels qüestionaris
que s'utilitzaren al "mercat", per tal de fer treballar als alumnes assistents,
si voleu més informació connecteu amb els organitzadors.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|