|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III MERCAT D'EXPERIÈNCIES DE TECNOLOGIA A SECUNDÀRIA DE LLEIDA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els passats dies 30 i 31 de març vam poder gaudir d'una nova edició del MERCATEC - Lleida, en un marc idoni, l'Escola Universitària Politècnica de Lleida. El entusiasta grup de professors/es de Tecnologia de les comarques de Lleida varen portar a terme aquest "mercat", que aprofundeix per a conèixer i reflexionar sobre diferents estratègies i metodologies de la nostra àrea. Hem de dir que els veritables protagonistes eren els alumnes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els organitzadors havien assenyalat: " El fet que els projectes, juntament amb els dossiers i memòries escrites, poguessin sortir del marc habitual de la nostra aula i del mateix centre educatiu ha presentat també un pas endavant per la promoció i divulgació de l'àrea de tecnologia" |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L'objectiu que tots, alumnes i professors poguessin compartir i intercanviar els projectes d'aula i, alhora, promoure i divulgar la Tecnologia de l'ESO i del Batxillerat, va ser assolit totalment. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
El MERCATEC va ser un veritable punt de trobada i reflexió per a docents i alumnes, i vàrem constatar amb tota certesa, que el treball en equip i l'intercanvi d'experiències constitueixen una eina important per a millorar la qualitat del nostre treball i en especial per a la motivació dels nostres alumnes. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Va ser encantador escoltar de primera mà, i pels veritables protagonistes, els alumnes, les seves experiències tant en el seu procés d'aprenentatge com allò que havien sigut capaços d'aprendre, i a més a més construir. Això dóna sentit a l'àrea de tecnologia que comença pel procés tecnològic, entès com una sèrie lògica de passos que, a partir d'un requeriment donat, condueixen a l'obtenció d'un producte o solució que el satisfà. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podem assegurar que la motivació era força alta, pel protagonisme que havien adoptat, i en els temps que corren, aconseguir que els alumnes s'interessin en els seus processos d'aprenentatge, pensem que és un èxit segur, i no tan sols pels alumnes si no també pels docents que els acompanyen. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
... Enhorabona a tots els organitzadors i participants | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Relació de docents participants i centres educatius representats | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
En el MERCATEC podem trobar seccions en: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Àmbit domèstic Aquest és possiblement l'àmbit més proper a tots plegats i el que sovint no atribuïm a una tecnologia específica. Així, àmbits com aquest ens ajuden a adonar-nos de la quantitat de tècnics i tècniques diferents que intervenen en la realització d'un habitatge i en la realització de tot allò que ens ajuda a viure-hi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Energia, motors i mecanismes En aquest gran grup hi trobem
màquines productores o transformadores d'energia, aplicacions d'energies
alternatives, així com aplicacions de sistemes de transmissió
forca - moviment o ginys mecànics que són fruit de l'aplicació
d'altres més simples.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Electricitat, electrònica i control En aquest àmbit hom pot trobar aparells, equips o sistemes presents en la vida diària i on l'electricitat és l'eix principal del projecte. El transport, l'il·luminació, el control de processos i la música com algunes de les aplicacions que hi trobarem exposades. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Informàtica Dins d'aquest àmbit
es troben tots aquells projectes que estudien i utilitzen els ordinadors,
incloent el seu disseny i funcionament. També aquells en què
són element imprescindible per a la realització del projecte.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Centres educatius participants i relació dels projectes exposats |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Centres educatius participants i relació dels 50 projectes exposats Es pot veure la relació de:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Relació de centres, professorat participant i assistent i estadístiques |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persones de contacte del MERCATEC Lleida: Paco González i Santi Pubill Que molts més MERCATEC's es realitzin arreu de Catalunya... ànims. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Treball:
Telescopi de Kepler
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Treball:
Combustibles alternatius a la benzina
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||