Edició: Lleida
Any 2006

III MERCAT D'EXPERIÈNCIES DE TECNOLOGIA A SECUNDÀRIA DE LLEIDA

Els passats dies 30 i 31 de març vam poder gaudir d'una nova edició del MERCATEC - Lleida, en un marc idoni, l'Escola Universitària Politècnica de Lleida.

El entusiasta grup de professors/es de Tecnologia de les comarques de Lleida varen portar a terme aquest "mercat", que aprofundeix per a conèixer i reflexionar sobre diferents estratègies i metodologies de la nostra àrea. Hem de dir que els veritables protagonistes eren els alumnes

Els organitzadors havien assenyalat:
" El fet que els projectes, juntament amb els dossiers i memòries escrites, poguessin sortir del marc habitual de la nostra aula i del mateix centre educatiu ha presentat també un pas endavant per la promoció i divulgació de l'àrea de tecnologia"

L'objectiu que tots, alumnes i professors poguessin compartir i intercanviar els projectes d'aula i, alhora, promoure i divulgar la Tecnologia de l'ESO i del Batxillerat, va ser assolit totalment.

El MERCATEC va ser un veritable punt de trobada i reflexió per a docents i alumnes, i vàrem constatar amb tota certesa, que el treball en equip i l'intercanvi d'experiències constitueixen una eina important per a millorar la qualitat del nostre treball i en especial per a la motivació dels nostres alumnes.

Va ser encantador escoltar de primera mà, i pels veritables protagonistes, els alumnes, les seves experiències tant en el seu procés d'aprenentatge com allò que havien sigut capaços d'aprendre, i a més a més construir

Això dóna sentit a l'àrea de tecnologia que comença  pel procés tecnològic, entès com una sèrie lògica de passos que, a partir d'un requeriment donat, condueixen a l'obtenció d'un producte o solució que el satisfà.

Podem assegurar que la motivació era força alta, pel protagonisme que havien adoptat, i en els temps que corren, aconseguir que els alumnes s'interessin en els seus processos d'aprenentatge, pensem que és un èxit segur, i no tan sols pels alumnes si no també pels docents que els acompanyen.
per a més informació podeu consultar la seva pàgina
... Enhorabona a tots els organitzadors i participants

Relació de docents participants i centres educatius representats
Nom del centre Població
IES PONT DE SUERT El Pont de Suert
IES CANIGÓ Almacelles
IES  LA SEGARRA Cervera
IES  JOSEP LLADONOSA Lleida
IES JOSEP  VALLVERDÚ  Les Borges Blanques
COL·LEGI NOSTRA SENYORA DEL CARME Balaguer
IES LA SERRA  Mollerussa
IES  GUINDÀVOLS  Lleida
IES TERRES DE PONENT  Mollerussa
IES RONDA  Lleida
IES MANUEL DE MONTSUAR Lleida
IES TORREVICENS  Lleida
IES ESCOLA DEL TREBALL Lleida

En el MERCATEC podem trobar seccions en:

Àmbit domèstic

Aquest és possiblement l'àmbit més proper a tots plegats i el que sovint no atribuïm a una tecnologia específica. Així, àmbits com aquest ens ajuden a adonar-nos de la quantitat de tècnics i tècniques diferents que intervenen en la realització d'un habitatge i en la realització de tot allò que ens ajuda a viure-hi

Energia, motors i mecanismes

En aquest gran grup hi trobem màquines productores o transformadores d'energia, aplicacions d'energies alternatives, així com aplicacions de sistemes de transmissió forca - moviment o ginys mecànics que són fruit de l'aplicació d'altres més simples.

Electricitat, electrònica i control

En aquest àmbit hom pot trobar aparells, equips o sistemes presents en la vida diària i on l'electricitat és l'eix principal del projecte. El transport, l'il·luminació, el control de processos i la música com algunes de les aplicacions que hi trobarem exposades.

Informàtica

Dins d'aquest àmbit es troben tots aquells projectes que estudien i utilitzen els ordinadors, incloent el seu disseny i funcionament. També aquells en què són element imprescindible per a la realització del projecte.

Centres educatius participants i relació dels projectes exposats

Centres educatius participants i relació dels 50 projectes exposats

Es pot veure la relació de:

• Professor responsable del treball
  • Centre
  • Denominació del Projecte
  • Nombre d'alumnes participants
  • Nivell dels alumnes participants
  • Noms

Relació de centres, professorat participant i assistent  i estadístiques

Persones de contacte del MERCATEC Lleida: Paco González i Santi Pubill

Que molts més MERCATEC's es realitzin arreu de Catalunya... ànims.

Gaudiu de les imatges i els  projectes... potser poden ser útils...

MERCATEC III
Edició: Lleida
                                 any 2006