|
El cesire*.aulatec,
aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Ensenyament, juntament
amb el CETIB,
SCT
i l'empresa RO-BOTICA,
organitzen una sessió de formació i treball amb el tema:
Introducció
a la robòtica amb LEGO Mindstorms, Arduino i LabVIEW for Education.
|
|
|
Aquesta
serà una jornada per
als docents,
interessats en conèixer i informar-se de les possibilitats dels
equips progamables, LEGO
Mindstorms, ARDUINO,
la seva programació amb LabWIEW
i la seva aplicació a l'aula.
Molt adequat per els docents
dels centres que disposen de l'equip o equips i/o docents que es
volen informar de les seves possibilitats.
Descripció
LEGO Mindstorms
és una línia de jocs d'experimentació centrats en
la robòtica, però les seves possibilitats en fan una eina
útil en entorns didàctics de control automàtic. L'equip
conté un microcontrolador, sensors i motors amb els elements constructius
de Lego, per fer-lo una peça més en el muntatge i poder a
bastir el robot segons el model o la imaginació ho requereixi. Permet
que els elements bàsics de la robòtica, com la unió
de peces i la programació d'accions es faci de forma interactiva,
ja que es pot construir un model integrat amb parts electromecàniques
controlades per un programa informàtic propi. Pràcticament,
tot pot ser representat amb les peces simulant la realitat.
Arduino
és un producte de Maquinari Lliure que porta una placa amb processador
i un senzill entorn de desenvolupament què implementa el llenguatge
Processing / Wiring en Programari Lliure. Arduino es pot utilitzar per
desenvolupar projectes interactius autònoms, també connectant
l'ordinador i comunicar amb diversos tipus de programari.
LabVIEW for
education (acrònim de Laboratory Virtual Instrumentation
Environment Workbench) es una plataforma i entorn de desenvolupament per
a dissenyar sistemes, amb un llenguatge de programació visual gràfic.
El llenguatge usat es diu G, on la G simbolitza que es llenguatge Gràfic.
Aquesta proposta per a educación conté mòduls especials
per a treballar amb robots LEGO, fischertechnik i plaques Arduino.
La sessió és
una primera presa de contacte, a base de senzills exemples, per contrastar
diversos models per portar la robòtica a l'aula i convertir-la en
una peça clau en l'aprenentatge i el forjat de vocacions tecnològiques.
i al mateix temps conèixer
las potencialitats dels sistemes i fomentar als assistentes a experimentar
i desenvolupar els seus propis projectes amb l'alumnat.
Contingut
LEGO Mindstorms
Presentació dels objectius
i continguts de la formació.
Descripció general i
característiques de l'equip “LEGO Mindstorms”
Muntatge de les estructures
possibles. Manuals.
Sensors i actuadors.
Documentació disponible.
Programari NXT 2.1. El seu ús.
Està basat en icones i proporciona un entorn de programació
intuïtiu.
Pautes per a l'organització
per el treball a l'aula.
Exemples pràctics i projectes.
LabVIEW for Education
-
Conceptes bàsics de control.
Descripció i introducció a la programació.
-
Exemples pràctics: Projectes
aplicats a robòtica.
Arduino
Descripció general i
característiques de l'equip “Arduino”:
Muntatge de les estructures
possibles. Manuals.
Sensors i actuadors.
Documentació disponible.
Programari. El seu ús.
Pautes per a l'organització
per el treball a l'aula.
Exemples pràctics i projectes.
Valoracions de les sessions
de formació i conclusions.
Aquesta jornada pretén
-
Conèixer l'equipament
bàsic per treballar: els seus components i accessoris, funcions,
normes de seguretat i manteniment.
-
Proporcionar al professorat
la formació de caràcter pràctic, les estratègies
metodològiques i didàctiques per a l'organització
d'activitats pràctiques a l'aula tecnologia.
-
Donar elements per integrar
en el currículum de l'àrea de tecnologia de cada centre la
realització d'experiències de control programable.
-
Promoure, motivar i dinamitzar
processos d'aprenentatge de l'alumnat, fomentant noves vocacions científiques
i tècniques.
Lloc:
Seu
del cesire*.aulatec
c/Escoles
5
08290
Cerdanyola del Vallès
Com
arribar
Dates: (Atenció
nou calendari)
Sessió 1: dimecres
21 de novembre 2012
-
15:30
a 20:30 h LEGO Mindstorms.
Les seves característiques. La seva programació i funcionament.
Exemples pràctics d'aplicació a l'aula.
Sessió 2: dimecres
28 de novembre de 2012
-
15:30
a 20:30 h Arduino. Les
seves característiques. La seva programació i funcionament.
Exemples pràctics d'aplicació a l'aula.
Sessió 3: dimecres
5 de desembre de 2012
-
16:00
a 20:30 h LabVIEW for Education. Les
seves característiques. La seva programació. Exemples pràctics.
Observació:
Per obtenir la certificació
de participació a la jornada, cal tenir una assistència mínima
del 80% de les hores presencials.
Col·laboren
Observacions i
recomanacions dels formadors per realitzar la sessió de formació:
-
Portar un ordinador portàtil
amb els programaris instal.lats (una vegada confirmada la inscripció
es donaran les instruccions per a la descarrega dels programaris).
-
Portar els equips: LegoMindstorm
i Arduino (si es tenen)
Inscripció telemàtica:
Inscripció
oberta del
19.09.2012 al 30.09.2012.
Recordem que les
places són
limitades, es farà la reserva per rigorós ordre d'inscripció.
|