Data actualització: 10.09.2012
Informació:
Control d'automatismes amb circuits electrònics programables (PIC)

Curs de formació d'iniciació als circuits electrònics programables, microcontroladors, per a la realització d'activitats d'automatització, control i robòtica (control d'automatismes amb PIC), per tal de facilitar recursos al professorat de Tecnologies d'ESO i de Tecnologia industrial i abordar les activitats curriculars vinculades a l'automatització i a la robòtica amb equipaments de fàcil accés i de cost reduït.

Destinataris
  • Professorat de Tecnologies d'ESO i de Tecnologia industrial de batxillerat.
Objectius
  • Proporcionar al professorat la formació de caràcter pràctic, les estratègies metodològiques i didàctiques per a l'organització d'activitats d'automatismes i de robòtica  a l'aula tecnologia.
  • Conèixer l'equipament bàsic per treballar amb els xips PICAXE: els seus components i accessoris, funcions, normes de seguretat i manteniment.
  • Donar elements per integrar en el currículum de l'àrea de tecnologia de cada centre la realització d'experiències de control programable.
  • Descripció general i característiques dels PIC i l'entorn PICAXE:
    • Automatització amb PIC.
    • Circuits complementaris.
    • Programari per a la programació i simulació.
    • Connexió d'elements externs.
    • Dispositius d'ampliació.
  • Pautes per a l'organització del treball a l'aula.
  • Exemples pràctics i projectes.
  • En modalitat presencial de 15 hores de durada.
    • El curs s'estructura en 3 sessions presencials de 4 hores i en un treball o projecte d'aplicació a la tecnologia de les eines treballades en el curs.

• Del dia 13 de febrer al 6 de març de 2013
Temporització:
  • Sessió 1: 13 de febrer de 2013 de 16:00h a 20:00h
  • Sessió 2: 20 de febrer de 2013 de 16:00h a 20:00h
  • Sessió 3: 27 de febrer de 2013 de 16:00h a 19:00h (No presencial, per preparar el projecte)
  • Sessió 4: 6 de març de 2013 de 16:00h a 20:00h per el lliurament del projecte final i la seva exposició. Conclusions finals.
Inscripció telemàtica:
    Inscripció oberta del 19 al 30 de setembre de 2012

Observacions
  • Per obtenir la certificació cal tenir una assistència mínima del 80% de les hores presencials i lliurar un projecte d'aplicació didàctica relacionat amb els continguts del curs.

Lloc de realització
  • Seu de l'Aula de recursos de Tecnologia.

• c/Escoles, 5. Cerdanyola del Vallès.

Per a més informació dirigiu-vos a: